Benest@r – #100 – Febrer – Març de 2018

Destaquem

El butlletí Benest@r arriba al número 100

© Diputació de Barcelona i Flickr
El febrer de 2008 naixia Benest@r, una nova publicació hereva de la revista en paper que, amb el mateix nom, es publicava des de 2002.
El butlletí digital Benest@r es plantejava com a missió, el 15 de febrer de 2008, “ser un instrument útil pels professionals de serveis socials. Un canal de comunicació entre l’Àrea de Benestar i els ajuntaments que ens permeti construir, conjuntament, coneixements, habilitats i actituds”.
Per això, des del seu inici, la publicació recull informacions de l’activitat i la legislació en l’àmbit dels serveis socials, amb un enfocament local, així com un important apartat d’agenda de les jornades, cursos i activitats destacades del sector.

Es presenta la Diagnosi de les persones grans a Molins de Rei

© Diputació de Barcelona
El dijous 15 de febrer s’ha presentat laDiagnosi de les persones grans a Molins de Rei, que s’ha realitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona.
A l’acte hi han participat Meritxell Budó, vicepresidenta quarta i presidenta delegada de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, Joan Ramón Casals, alcalde de Molins de Rei, i Laura Munt, regidora de Gent Gran.

Dues guies per orientar als Serveis Socials en el nou Bo social elèctric

© Diputació de Barcelona
Dos nous documents per orientar als Serveis Socials sobre el nou Bo social elèctric i les mesures de protecció de les persones consumidores vulnerables d’energia.
Des de l’Àrea d’Atenció a les Persones s’ha elaborat, conjuntament amb l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), aquests dos documents.

Serveis socials

Convocatòria oberta de subvencions per a entitats 2018

© Diputació de Barcelona
Des del 2 de març fins al 31 de març de 2018 (ambdós inclosos) està oberta la convocatòria de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre en l’àmbit de Benestar Social, àmbit Igualtat i Ciutadania, àmbit Respir i àmbit de serveis de tutela.

Budó presenta les polítiques d’atenció a les persones a l’Alt Penedès

© Diputació de Barcelona
La vicepresidenta quarta de la Diputació de Barcelona, Meritxell Budó, va presentar el 15 de febrer, a la seu del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, les principals línies d’actuació i inversions de la Diputació a la comarca en matèria d’atenció a les persones, en el marc d’una sessió del Consell d’Alcaldes.

El copagament en els Serveis d’Atenció Domiciliària

© Diputació de Barcelona
En el marc de la posada en marxa de la nova versió de la calculadora i ordenança de copagament del Servei d’Atenció Domiciliària, s’ofereixen un seguit d’accions de formació per facilitar-ne la implantació dels canvis entre els ens locals usuaris del model.

La millora organitzativa en els serveis socials bàsics

© Diputació de Barcelona
El passat divendres 16 de febrer, el Centre Cultural Can Sisteré (Santa Coloma de Gramenet) va acollir la sessió de presentació dels treballs realitzats en el marc de l’assessorament en millora organitzativa, als i a les professionals què integren els equips de serveis socials del municipi.

Infància, Família i Drogues

Nou centre sociosanitari “El Local” a Sant Adrià de Besòs