Benest@r – #108 – Setembre – Octubre de 2018

Butlletí Benestar

Destaquem

Anar a dalt

Front municipal, de les entitats socials, ambientals i de la societat civil per garantir els drets energètics a Catalunya

Abril 2018 – Roda de premsa de presentació del balanç del programa d’ajuts a famílies en situació de pobresa energètica El 8 i 9 de novembre, Barcelona acollirà el 2n Congrés Català de Pobresa Energètica que enguany se centra en les causes que agreugen la problemàtica i l’estat actual de la defensa dels drets energètics.

La vicepresidenta segona de la Diputació de Barcelona i responsable de l’Àrea d’Atenció a les persones, Meritxell Budó, serà present en el 2n Congrés Català de Pobresa Energètica.

L’objectiu és augmentar la capacitat de resposta i les estratègies de les Administracions Públiques i la societat civil per prevenir la pobresa energètica. Es calcula que més de 400.000 persones a Catalunya estan en situació de pobresa energètica (IDESCAT).

Inclusió social i Treball comunitari

A punt la desena edició del Premi Josep Ma Rueda

Finalistes de la IX edició Premis Rueda

El proper dimarts 27 de novembre tindrà lloc la celebració de l’acte de lliurament de la desena edició del Premi Josep Ma. Rueda i Palenzuela, que convoca l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona per a reconèixer projectes d’intervenció social comunitària.

Diagnosi al voltant de l’alimentació i els subministraments al Bages

© Diputació de Barcelona

El Consell Comarcal del Bages ha presentat, el dilluns 17 d’octubre, la Diagnosi de l’Àrea Bàsica dels Serveis Socials del Bages “Aproximació a la realitat social al voltant de l’alimentació i els subministraments“, elaborada amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Jornada El Contracte reservat: una eina d’inclusió social

@ FEICAT

El proper dimarts 9 d’octubre tindrà lloc, a l’Espai Francesca Bonnemaison, la jornada “El Contracte reservat: una eina d’inclusió social“, amb l’objectiu d’informar dels beneficis de la contractació pública reservada a representants tècnics i polítics de les administracions públiques i de les entitats socials; explicar com aplicar aquesta contractació pública reservada, i compartir bones pràctiques.

El SIDH, exemple de localització dels ODS

Detall de la portada del 2n Informe

El dimecres 18 de Juliol, en el marc del sisè Fòrum Polític d’Alt Nivell sobre Desenvolupament Sostenible (HLPF per les seves sigles en anglès) de Nacions Unides,  celebrat a Nova York, es va presentar el segon Informe Global sobre la Localització dels Objectius de Desenvolupament Sostenible(ODS) elaborat per CGLU (Ciutats i Governs Locals Units) i la Global taskforce.

Ens presentem com a socis al projecte europeu ONPOWER per lluitar contra la pobresa energètica

© Horizon 2020 – European Commission

L’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona participa com a soci al projecte OnPower, que s’ha presentat a la convocatòria Mitigating household energy poverty delPrograma europeu de recerca i innovació Horizon 2020.

Programa incorporat com a Bona Pràctica a l’Observatori Europeu de Pobresa Energètica

© Diputació de Barcelona

L’experiència del programa d’Auditories i intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica de la Diputació de Barcelona s’ha incorporat com a Bona Pràctica a l’Observatori Europeu de Pobresa Energètica (EPOV).

Infància, Família i Drogues

Diploma de Postgrau en Criança 0-3 i Benestar familiar Universitat de Barcelona