Benest@r – #97 – Octubre – Novembre de 2017

Benest@r – #97 – Octubre – Novembre de 2017

Participem en el projecte Smart Region de la Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona
La Diputació té representació al congrés Smart City Expo World Congress, que se celebra del 14 al 16 de novembre a Fira de Barcelona – Gran Via, un espai de trobada per a experts i líders de les ciutats més innovadores del món en temes Smart.
La Fira vol fomentar l’apoderament de comunitats i organitzacions  i fer front a reptes que afronten les ciutats en un context de creixement mundial de la població urbana, com ara el canvi climàtic, la pol·lució, la falta d’habitatge, l’educació i la salut, la integració de persones migrants…

Donem suport a les persones cuidadores a través dels GSAM i el Respir

© Diputació de Barcelona
Un dels programes centrals de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona és l’atenció a les persones grans, en situació de dependència o discapacitat, i a les seves famílies cuidadores.
La responsabilitat de tenir cura d’una persona dependent pot ocasionar esgotament físic i emocional, de manera que les persones cuidadores necessiten suport i descans tant per garantir el seu benestar com per proporcionar a la persona amb dependència una atenció òptima.

Serveis socials

Innovadors Tallers del Cercle de Comparació Intermunicipal de Serveis Socials

© Diputació de Barcelona
Els nous serveis socioeducatius, els reptes en la gestió del SAD i les prestacions socials, eixos clau dels Tallers del Cercle. Celebrats els dies 24, 25 i 31 d’octubre a Barcelona, els Tallers mantenen la seva centralitat com a espai de referència per a directius i experts dels Serveis Socials locals.

Infància, Adolescència i Famílies

Anar a dalt

L’SPOTT participa a la jornada “Adolescència, drogues i salut mental: teixint xarxa”

© Diputació de Barcelona
El centre SPOTT de la Diputació de Barcelona participa des de fa anys en el Grup de treball d’Adolescents-Joves amb Trastorns per ús de substàncies de la Coordinadora de CAS de Catalunya.

El Centre SPOTT participa en la XIII Jornada de la Federació Catalana de Drogodependències

© Diputació de Barcelona
El passat 6 d’octubre es va celebrar la  XIII Jornada Anual de la Federació Catalana de Drogodependències, enguany amb el tema “Acompanyem infants i adolescents i les seves famílies”.

Fòrum FEDAIA: Dibuixar els itineraris d’inclusió social a la infància

© Diputació de Barcelona
El 26 i 27 d’octubre es va celebrar el 21è Fòrum de la FEDAIA, al CaixaFòrum, sota el títol ‘Dibuixar els itineraris d’inclusió social a la infància’.

Més de 2.800 persones han visitat enguany l’exposició Controles?

© Diputació de Barcelona
L’exposició itinerant de prevenció de les drogodependències Controles? ha recorregut 9 municipis l’any 2017 (Sant Vicenç de Montalt, Begues, Sant Celoni, Prats de Lluçanès, Sant Feliu de Codines, Palau de Plegamans, Navarcles, Montcada i Reixac, i Badalona, on es podrà visitar fins el 4 de desembre).

Inclusió social i Treball comunitari

Anar a dalt

Donem suport al foment de l’ocupació i a la integració social

© Diputació de Barcelona

La guia Aliances locals per a municipis inclusius ja està disponible

© Diputació de Barcelona
El passat 27 d’octubre al Palau Macaya de Barcelona es va presentar la guia Aliances locals per a municipis inclusius elaborada per la Diputació de Barcelona i Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS), que aglutina un centenar d’entitats d’acció social.

Jornada per repensar les polítiques locals de garantia alimentària

© Diputació de Barcelona
El dijous 19 d’octubre l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va celebrar la Jornada Metropolitana de Garantia Alimentària, a la que va convidar professionals d’ens locals i entitats socials per compartir experiències i propostes entorn al dret a l’alimentació.

Projecte Merca@punt per garantir el dret a l’alimentació a Sabadell

© Diputació de BarcelonaEl dijous 19 d’octubre s’ha presentat elMerca@punt, un nou projecte de Sabadell per a l’atenció a les famílies amb necessitats alimentàries, que ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona.

Autonomia i dependència

Anar a dalt

Les barres direccionals, un element senzill però amb resultats sorprenents

© Diputació de Barcelona
La barra direccional o barra de muntanya és un material de suport per l’accés al medi natural per part de les persones amb discapacitat visual.

Presentem la diagnosi sobre autonomia i dependència a Manlleu

© Diputació de Barcelona
El dimarts 17 d’octubre s’ha presentat la Diagnosi sobre la situació actual i de planificació dels serveis de promoció d’autonomia personal i atenció a la dependència de Manlleu, elaborada amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Presentació del documental Veus contra l’estigma

Documental Veus contra l’estigma
El dilluns 6 de novembre s’ha presentat, a l’Espai Francesca Bonnemaison, el documental Veus contra l’estigma, de Marta Espar i Marc Parramon, que ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Posem el focus

Anar a dalt

SIDA STUDI: 30 anys treballant en la defensa i promoció dels drets sexuals i reproductius