Càritas, 50 anys lluitant contra la pobresa a Mataró

Publicat per en maig 3, 2018 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Càritas, 50 anys lluitant contra la pobresa a Mataró

Cartell 50 anys Càritas Interparroquial de Mataró

El Teatre Monumental ha estat l’escenari aquest divendres de l’acte central de la commemoració dels 50 anys de Càritas Interparroquial de Mataró. Segons l’entitat, l’acte no ha estat una celebració a l’ús, sinó una oportunitat per “reconèixer i agrair” la tasca de totes les persones que formen part de Càritas i que fan possible el seu objectiu principal, que és lluitar contra la pobresa.

Des que es va fundar Càritas a Mataró, el setembre del 68, han estat molts els voluntaris que han col·laborat amb l’entitat per ajudar els més necessitats. Els primers anys, van haver de donar resposta, sobretot, a les mancances que patien els immigrants que arribaven de tota a Espanya a Mataró. Però ara els problemes que es troben són aquells derivats d’una crisi que va començar el 2008 i que encara cueja: la precarietat laboral, l’atur i el preu de l’habitatge.

L’acte, que ha estat conduït per la periodista de Mataró Audiovisual Laura Cera, ha inclòs diversos parlaments d’agraïment, la projecció d’un DVD que porta per títol ‘Reduir la precarietat: el nostre repte’ i l’actuació del Cor Juvenil Rodamon.

Informa: B.Doñate/ J.Peñaranda