CULTURA EMPRENADORA A L’ESCOLA ÀNGELA BRANSUELA

Publicat per en juny 21, 2018 dins Apropa't a Càritas, Carrusel | 0 comments

CULTURA EMPRENADORA A L’ESCOLA ÀNGELA BRANSUELA

bransuela4.2018

Fa cinc anys que es fa el Projecte de cultura emprenedora destinat a alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles de Mataró.

El projecte el promou l’Ajuntament de la ciutat i la Diputació de Barcelona.

Es tracta d’un projecte en el que els alumnes creen una cooperativa, seguint l’esperit de treball amb responsabilitat social i sentit de la cooperació. Els grups d’alumnes organitzen la cooperativa marcant les responsabilitats de cada un dels seus membres, van a demanar diners a una entitat financera, que després destinen a la compra de materials per fer els productes, elaboren els productes i finalment els venen. Els beneficis es destinen a l’activitat que vulguin els membres de la cooperativa, però una part d’aquests beneficis, que tria la cooperativa, es destinen a alguna entitat social, que ells mateixos trien.

Cada curs hi participen més escoles, i des de fa 3 anys, sempre alguna cooperativa tria Càritas Mataró com a organització beneficiària dels seus guanys.

Aquest curs, la cooperativa Team Kids, de 6è de primària de l’Escola Àngela Bransuela  ha decidit destinar els diners per a Càritas. La donació ha estat de 55€.

Els alumnes havien fet una gama variada de petits objectes per a ús personal.

Càritas ha anat a l’escola a explicar als alumnes de la cooperativa què fa la nostra entitat i a què es destinaran els diners que ens han donat.

L’acte d’entrega dels diners s’ha fet al Foment el 15 de juny, en un acte institucional amb presència de representants de l’Ajuntament de Mataró, tant de Promoció Econòmica com d’Educació.