CULTURA EMPRENEDORA A L’ESCOLA

Publicat per en juny 21, 2017 dins Apropa't a Càritas, Carrusel | 0 comments

CULTURA EMPRENEDORA A L’ESCOLA

IMG-20170616-WA0010

El Projecte de cultura emprenedora a les escoles, organitzat per l’Ajuntament de Mataró, ha comptat aquest curs amb la participació de 5 escoles, que han fet  13 projectes diferents de cooperatives.

Aquest projecte d’emprenedoria, que consisteix en l’organització d’una cooperativa, ha de destinar una part dels beneficis a una entitat social, que trien els mateixos alumnes de la cooperativa.

Dues de les cooperatives que s’han fet a l’escola La Llàntia, Mans d’or i 27 Habilitats, han destinat els diners per a entitats socials a Càritas.

El mes d’abril vam visitar a l’escola els alumnes de 5è de primària, que havien muntat la cooperativa Mans d’or. Ens van ensenyar com havien organitzat l’empresa, els responsables de cada departament i els objectes que estaven elaborant. Per la nostra part els vam explicar la tasca que fa Càritas i com utilitzem els diners que rebem.

El mes de maig vam repetir la visita a l’escola, en aquest cas per parlar amb els alumnes de 6è de primària, que havien muntat la cooperativa 27 Habilitats.

En els dos casos, l’entusiasme dels alumnes amb el projecte era molt gran.

El 9 de juny, totes les cooperatives van estar venent els productes al Parc Central.

Finalment, el 16 de juny hi va haver l’acte de cloenda del projecte al Tecnocampus de Mataró.

El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Mataró va obrir l’acte, tot remarcant la importància de l’emprenedoria i felicitant-se de la forma activa d’aprendre gràcies a aquest projecte.

En l’acte hi va participar Càritas, on els alumnes de les dues cooperatives de l’escola La Llàntia van entregar al director de Càritas els diners recollits amb la venda dels seus productes.

Entre les dues cooperatives van sumar una aportació de 67,14 €, que el director de Càritas va agrair molt, alhora que valorava molt positivament l’aprenentatge també en valors d’aquest projecte.