L’Entorn multiplica per cinc la quantitat d’aliments solidaris en només sis mesos

Publicat per en ag. 4, 2017 dins Carrusel, Noticies, Recollida d’aliments | 0 comments

Mataró Notícies En directe

Foto: Càritas Mataró
Clara Sanchez

El Centre de Suport Alimentari L’Entorn aconsegueix multiplicar per cinc la quantitat d’aliments solidaris que distribueix a la ciutat en només sis mesos. Si habitualment des de Càritas i la Creu Roja es repartien 120.000 quilos d’aliments cada any, ara, gràcies a aquest nou centre logístic, la xifra ha arribat als 600.000 quilos. El nou equipament, impulsat per Càritas Inter parroquial, Creu Roja i l’Ajuntament de Mataró, reparteix des del desembre aliments solidaris a aquelles famílies mataronines que, per circumstàncies diverses, es troben en situació de vulnerabilitat o d’exclusió social. El centre atén un 4% de la població de Mataró. La regidora de Benestar Social, Isabel Martínez, ha valorat de manera positiva aquestes dades.

L’Entorn s’ha dissenyat amb un sistema d’autoconsum. La persona beneficiària arriba a l’equipament i els tècnics socials comproven  el nombre de punts que té assignats en funció de la gravetat de la seva situació econòmica i del nombre de membres de la seva unitat familiar. A continuació, un voluntari acompanya l’usuari a triar els productes que tenen assignats un valor amb punts i un nombre màxim d’unitats que es poden endur.

La presidenta de la Creu Roja de Mataró, Anna Guinart, ha destacat la feina que fan els voluntaris i la qualifica d’imprescindible pel funcionament del centre.

El centre es troba en un edifici del carrer de Castro Méndez Núñez i unifica en un sol espai la distribució d’aliments solidaris a la ciutat. L’Entorn ofereix aliments de llarga durada però també productes frescos i congelats per assegurar una alimentació bàsica i una dieta adequada a les famílies usuàries.