Nens i nenes saharauis estiuejaran a Mataró amb el projecte Vacances en Pau

Publicat per en jul. 3, 2018 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Nens i nenes saharauis estiuejaran a Mataró amb el projecte Vacances en Pau

Un any més, desenes de nens i nenes sahrauis d’entre 10 i 12 anys arriben aquests dies a Catalunya per passar els dos mesos d’estiu amb una família d’acollida. Són les ‘Vacances en Pau’, tota una tradició a casa nostra que, de fet, va néixer a la comarca fa més de vint anys. Aquestes estades permeten als infants fugir de les dures condicions dels campaments de refugiats on viuen. Unes condicions que a l’estiu s’accentuen per la calor, amb temperatures que superen els 50 graus. Toni Guirao, el president de l’associació Wilaia, encarregada del projecte a Mataró i el Maresme, explica que també és una oportunitat per viure noves experiències. Algunes anecdòtiques, com banyar-se a una piscina o pujar unes escales automàtiques, però moltes d’altres essencials.

Aquest any a Mataró ja han arribat cinc nens i se n’esperen tres més. A Cabrera i Argentona també hi ha famílies d’acollida. Unes famílies a qui es demana que estiguin convençudes del que fan, que en tinguin ganes. I és que, tal com destaca Guirao, no es tracta només d’acollir un nen a casa, sinó de donar veu a la causa dels refugiats saharauis. Un dels motius pels quals treballa l’associació Wilaia també la resta de l’any.

Les noves tecnologies faciliten que els nens i les famílies mantinguin el contacte més enllà de l’estiu. Fins i tot després d’haver acollit, algunes persones viatgen fins als campaments per veure en primera persona el dia a dia al Sàhara Occidental ocupat. Segons les entitats que ofereixen atenció sanitària a la zona, els refugiats més mal atesos del món.

Informa: L.Cera