SERVEI COMUNITARI PER ESCOLARS

Publicat per en abr. 22, 2018 dins Apropa't a Càritas | 0 comments

SERVEI COMUNITARI PER ESCOLARS

20180418_160151

El curs 2019/ 20 s’implantarà de forma generalitzada a tot Catalunya un nou projecte curricular pels alumnes de 3r o 4t curs d’ESO, que rebrà el nom de Servei Comunitari per alumnes d’Ensenyament Secundari Obligatori.

El projecte consisteix en l’aprenentatge dels valors del voluntariat i la posada en pràctica d’un voluntariat, que es farà al llarg de 10 hores d’estada en alguna organització no governamental de les que treballen al país.

Des del Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu de Mataró, que depèn del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, s’ha estat fent una tasca entre totes les ONG que treballen a la ciutat, a fi de trobar llocs on els estudiants de la ciutat puguin fer aquest voluntariat.

Càritas es va posar des del primer moment a disposició d’aquest projecte, entenent que  ajuda a la  sensibilització social dels joves, important també per a nosaltres.

Des d’aquest mes d’abril, i en caràcter experimental, alguns centres d’ensenyament  han començat el projecte, i ens han demanat ja de començar el voluntariat. Tenim en aquests moments 11 alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Laia l’Arquera fent voluntariat al Rober solidari i al Centre Sant Pau, fent acompanyament d’alumnes de Primària.