📢 Fem Voluntariat amb la força de tothom

Publicat per en nov. 22, 2020 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

📢 Fem Voluntariat amb la força de tothom

La campanya ‘Fem Voluntariat amb la força de tothom’ posa en valor la tasca de les persones voluntàries a la ciutat

La Festa del Voluntariat se celebrarà el dia 4 de desembre amb l’emissió d’un programa de televisió i ràdio a través de Mataró Audiovisual

Del 16 de novembre a l’11 de desembre se celebra la campanya ‘Fem Voluntariat amb la força de tothom’, que arriba a la cinquena edició i es mostra plenament consolidada a la ciutat. Aquest programa d’esdeveniments vol posar en valor i fer un reconeixement al voluntariat existent a Mataró. El lema escollit enguany respon a la realitat que vivim actualment. La pandèmia de la Covid-19 ha demostrat que voluntaris i voluntàries, entitats i administració, sumant esforços i treballant plegats, poden aconseguir grans reptes.

La Festa del Voluntariat, que fins ara s’havia celebrat presencialment, en aquesta ocasió es podrà seguir des de casa. A través de la col·laboració amb Mataró Audiovisual, el divendres 4 de desembre a les 21 h es podrà gaudir de la Festa del Voluntariat per Mataró Televisió i Mataró Ràdio. En aquest nou format, es farà un agraïment a totes les persones que realitzen voluntariat a la ciutat, podrem escoltar alguns testimonis i comptarem amb les actuacions del cantautor mataroní Joan Lorente i d’un espectacle de dansa de l’Aula de Teatre de l’Ajuntament de Mataró, amb coreografia de Cristina Castellà.

A causa de les mesures per contenir la propagació de la Covid-19, s’ha dissenyat un programa d’actes preeminentment virtual, on la majoria d’activitats s’hauran de realitzar telemàticament o bé de forma híbrida. El Dia Internacional del Voluntariat se celebra el 5 de desembre i al voltant d’aquesta efemèride, s’han programat actes de diversa tipologia com tallers, formació, conferències, xerrades, hores del conte, exposicions, intercanvi de llibres, jocs virtuals, etc. Pots descarregar el programa de la campanya ‘Fem Voluntariat amb la força de tothom’ clicant en aquest enllaç. Cal realitzar inscripció prèvia per a les activitats que així ho indiquen.

Al llarg d’aquest any 2020, el Punt del Voluntariat ha atès 400 persones interessades en realitzar tasques de voluntariat. La pandèmia de la Covid-19 ha fet que centenars de persones s’hagin bolcat per ajudar en una situació de crisi sanitària sense precedents a la nostra societat. S’han realitzat tasques de tot tipus: repartiment de lots de menjar, repartiment d’àpats cuinats, anar a buscar medicines a la farmàcia, trucades de suport i acompanyament, etc. Aquestes tasques se sumen als projectes de voluntariat ja existents a la nostra ciutat: voluntariat cultural, educatiu, esportiu, ambiental, de cooperació i solidaritat, sociosanitari…

El Punt del Voluntariat de l’Ajuntament de Mataró és el servei on es poden adreçar les persones interessades en realitzar voluntariat i les entitats que precisin persones voluntàries per als seus projectes. L’espai d’atenció és els dimarts i els dijous al matí al Centre Cívic Cabot i Barba (plaça Miquel Biada, 5 de Mataró), cal demanar cita prèvia trucant al 93 702 28 56 o a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat.

Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301
Cancel•lar Subscripció | Gestionar subscripció