📩 Butlletí del Punt del Voluntariat, 7 de juliol de 2021

Publicat per en jul. 11, 2021 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

📩 Butlletí del Punt del Voluntariat, 7 de juliol de 2021
Escola d’Estiu del VoluntariatLa Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC) obre les inscripcions per a la 22a edició de l’Escola d’Estiu del Voluntariat que tindrà lloc els dies 13, 14 i 15 de juliol amb un taller de matí i tarda. L’edició serà en línia i oferirà activitats formatives gratuïtes per a persones voluntàries, coordinadors i coordinadores de voluntariat i responsables d’entitats.
Per descarregar el programa podeu clicar aquíRealitza la teva INSCRIPCIÓPer fer voluntariat aquest estiu consulta les crides que hi ha disponiblesAquest estiu, a través del Punt del Voluntariat pots informar-te de les crides disponibles on realitzar acció voluntària:Festival Nosaltres 2021 – Entitat Clack Audiovisual SCCLVols formar part de l’equip de voluntariat del Festival Nosaltres? El festival se celebra al pati de Can Marchal de l’1 de juliol al 26 d’agost. Perfil de la persona voluntària: Proactiva, amable, que li agradi estar de cara al públic. Número de persones voluntàries: 20. Horari i lloc de l’activitat: Els dijous de juliol i agost de 18 a 23 h. Més informació clicant aquíVols passar un estiu solidari? Mulla’t amb nosaltres! – Entitat Llar NovaLa Llar Nova, residència per a persones amb gran discapacitat física de la fundació Llars Amistat Cheshire, realitza el bany adaptat a la platja de Mataró durant els mesos d’estiu (juliol i agost). Cerquem voluntaris per donar suport al bany adaptat de persones amb mobilitat reduïda. Perfil de la persona voluntària: Persona compromesa que tingui interès pel món de la discapacitat, li agradi la platja i l’aigua. Número de persones voluntàries: 6. L’activitat es realitza tots els dilluns, dimecres i divendres de 10 a 12 h a la platja del Varador. Més informació clicant aquíAjuda’ns per caminar per l’Alzheimer – Entitat Mataró CaminaEl diumenge 26 de setembre al matí farem la 14a Mataró Camina per l’Alzheimer sortint de 5 llocs diferents de Mataró. Necessitem persones voluntaries pels punts d’inscripció que tindrem en diferents llocs de la ciutat del 1 al 25 de setembre i també el dissabte 25 per senyalitzar els recorreguts i diumenge 26 en els 5 llocs de sortida i en els recorreguts de la caminada. Perfil de la persona voluntària: Majors de 16 anys. Número de persones voluntàries: 150. Més informació clicant aquíConsulta totes les CRIDESConeix el projecte ACTUEMACTUEM és un projecte comunitari, que pretén pal·liar els efectes de la solitud no volguda i prevenir situacions de risc de les persones grans. El voluntariat és la base del projecte, perquè empodera les persones amb l’objectiu de transformar els barris en comunitats segures, participatives i més solidàries. El projecte es centra en pal·liar i fer minvar els sentiments negatius que acompanyen la soledat a través d’una xarxa de seguiment telefònic en la què persones voluntàries de la Fundació generen un vincle de confiança i companyia amb la persona gran. També es prova de fer créixer les relacions i vincles socials de la persona gran convidant-la i acompanyant-la a participar de les activitats comunitàries que tenen lloc al seu entorn més proper. Objectius específics:Formar i donar les competències necessàries a un equip de voluntaris per fer acció telefònica, telemàtica i presencial.Crear sinèrgies de col·laboració i coordinació entre els diferents agents de salut i social de la ciutat que detectin persones grans que viuen soles i no tenen suport.Identificació precoç d’altres necessitats no detectades ni expressades.Crear una xarxa de seguiment telefònic en la què persones voluntàries de la Fundació generen un vincle de confiança i companyia amb la persona gran.Fer créixer les relacions i vincles socials de la persona gran convidant-la a participar de les activitats comunitàries que tenen lloc al seu entorn més proper. Acció voluntària:Trucades de seguiment i suport a les persones beneficiàries del projecte que ho sol·licitin. S’assignarà una persona voluntària per persona que necessiti el suport.Suport a tasques del dia a dia (compra d’aliments, medicaments, anar al metge, etc.)Acompanyaments a activitats d’oci i distracció (passejar, llegir, xerrar, jugar a jocs de taula, etc.Accés: qualsevol persona, entitat, equipament,  servei de salut, etc. dels diferents barris de Mataró que detectin o coneguin persones grans que viuen soles o persones que per la seva situació poden ser més vulnerables i necessitin aquest suport el poden derivar a la Fundació Hospital a través del formulari on hauran de deixar les dades  per poder-hi contactar.Participa en aquest projecte de voluntariatCurs d’introducció al VoluntariatDurant el darrer trimestre de l’any es realitzarà la formació bàsica “Introducció al  Voluntariat” a càrrec de l’Escola de Formació de Voluntaris de la Federació Catalana de Voluntariat Social, adreçat a persones a partir de 16 anys que tinguin interès per apropar-se a l’acció voluntària o en iniciar un procés de formació en aquest àmbit. Els principals punts que es treballaran són:El voluntariatLa persona voluntària: perfil, participació, drets i deures…L’organització del voluntariat: coneixement de l’entitat, compromís, treball en equip…Rebreu més informació de la formació i l’enllaç d’inscripció després de l’estiu.El Punt del VoluntariatEl Punt del Voluntariat és un espai presencial i virtual dirigit tant a persones interessades en realitzar voluntariat com a entitats de Mataró.
Què ofereix?Informació i acompanyament a les persones interessades en realitzar voluntariat on s’informa sobre els projectes de voluntariat que hi ha a la ciutat.Acompanyament a les entitats de Mataró que teniu o voleu tenir projectes de voluntariat. Es dóna suport a fer difusió de les crides de voluntariat, s’acompanya en la redacció del projecte de voluntariat i es realitzen sessions formatives diverses entorn del voluntariat.Sensibilització a la ciutadania sobre la importància de les activitats de voluntariat i reconeixement a la tasca que realitzen les persones voluntàries que hi ha a la ciutat de Mataró.On el pots trobar?
Dimarts i dijous al Centre Cívic Cabot i Barba (Plaça Miquel Biada, 5 de Mataró), és recomanable demanar cita prèvia a través del correu participacio@ajmataro.cat o per telèfon al 93 702 28 56.Fes arribar aquest butlletí a les persones que creguis que els pot interessar realitzar voluntariatOn som
Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301

Cancel·lar subscripció | Gestionar subscripció