📩Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 16 juliol de 2021

Publicat per en jul. 22, 2021 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

📩Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 16 juliol de 2021
Digueu-nos quina formació us agradaria rebre a la vostra entitat Des de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats estem començant a preparar la formació gratuïta adreçada als i les membres de les entitats per al curs 2021-22. La voluntat principal és poder cobrir les necessitats formatives que teniu amb l’objectiu de potenciar la gestió i dinamització de l’entitat o altres elements que us afecten en el vostre dia a dia. Per tal de potenciar i millorar l’oferta formativa volem tenir en compte els vostres interessos i recollir la vostra opinió a partir del següent qüestionari que us animem a contestar:RESPONDRE L’ENQUESTAPresentació del Pla Estratègic d’Economia Social i Solidària de MataróEns plau poder-vos convidar a l’acte de presentació del Pla Estratègic d’Economia Social i Solidària de Mataró que tindrà lloc el dijous 22 de juliol de 10.30 a 12 h a l’edifici de Cafè de Mar.

Durant l’acte s’explicarà el procés d’elaboració del Pla on s’ha comptat amb la participació de diferents agents de la ciutat que treballen en els diversos àmbits de l’ESS; i s’explicaran les principals línies d’actuació.

Es comptarà amb la intervenció de:Sergi Morales, 2n. Tinent d’Alcalde. Regidor d’Ocupació i Empresa. Economia Social. Emprenedoria, Indústria i Polígons Industrials, explicant el Pla Estratègic d’Economia Social i Solidària de Mataró.Taula rodona amb les entitats que han participat de l’elaboració del pla: CoopMaresme, Fundació Unió de Cooperadors, Càtedra d’Economia Social – TCM i Can Fugaroles “Quin és el repte de l’ESS a la ciutat”.Álvaro Porro, President de la XMESS Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària i el Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Política Alimentària “Paper del municipis en l’elaboració i desenvolupament de plans d’ESS”.Ana Rambla, Centre de dia Arbre de Vida “Experiència d’emprenedoria d’una cooperativa de la ciutat”.Tancament a càrrec del Il·lm. Sr. David Bote, Alcalde de Mataró.Per tal de confirmar assistència cal respondre el següent formulari, és important la confirmació ja que hi ha límit d’aforament per tal de garantir les mesures sanitàries Covid-19. La jornada es podrà seguir per streaming per aquelles persones que no pugueu assistir presencialment a través del següent enllaç.INSCRIPCIONSConvocatòria de l’Ajut Pepa Maca 2021L’Ajut Pepa Maca torna aquest 2021 per fomentar l’economia social i solidària i incentivar la creació de noves cooperatives. Es tracta del programa de Coop Maresme, l’Ateneu cooperatiu de la comarca, al qual poden optar les entitats de nova creació o en preparació que vulguin aspirar als 3.000 euros que ofereix l’ajut. Els diners són per donar suport a aquest procés i l’únic requisit és que la proposta sigui una cooperativa compromesa amb la transformació social a la ciutat. El supermercat cooperatiu La Feixa, el primer al Maresme, va ser el projecte guanyador en la darrera convocatòria l’any 2019.  Les persones interessades podran presentar sol·licituds fins al 5 de setembre de 2021. Per a més informació, podeu escriure a la direcció de correu electrònic. Podeu trobar tota la informació sobre l’ajut clicant aquí.Idees per millorar la comunicació de l’entitat: Com fer una llista de difusió de Whatsapp?Les aplicacions de missatgeria són cada vegada més útils per a la comunicació interna i externa de les entitats. Whatsapp ofereix l’opció de crear una llista de difusió per enviar continguts de forma senzilla a un grup de contactes determinats. Això pot servir per enviar notes de premsa a mitjans, comunicats a les persones sòcies i/o treballadores o convocatòries al públic interessat. Us expliquem com fer-ne una, pas a pas. Abans de crear una llista de difusió, ens hauríem de plantejar si és la millor opció, o si ens aniria millor crear un grup de Whatsapp. Aquestes són les diferències entre les dues opcions:Grup de Whatsapp: permet una comunicació estable bidireccional i fomenta la participació i la comunitat entres les persones membres del grup. Hi ha una persona administradora, tot i que es pot ampliar a d’altres persones usuàries, i té un màxim de 256 contactes, que no cal que tinguin el nostre contacte a l’agenda.Llista de disfusió: permet una comunicació unidireccional que pot ser intermitent. Les persones destinatàries no veuen que aquell missatge s’ha enviat a més gent i si responen apareixeran com una conversa individual. També tenen un màxim de 256 contactes i només reben el missatge aquells que tenen el nostre contacte a l’agenda per evitar l’spam.Les formes de crear un grup o una llista de difusió són molt semblants.Dins de l’aplicació de Whatsapp s’han de clicar els tres punts que hi ha a la part superior dreta i seleccionar Nova difusió.Seguidament, se seleccionen els contactes que en formaran part de manera manual.FInalment, s’ha de clicar el tic verd.Un cop teniu la llista de difusió creada, haureu de modificar el nom de la llista que apareix per defecte i ja hi podeu enviar el missatge que haureu de tenir prèviament preparat. Fins que no envieu el missatge a les persones destinatàries no rebran cap avís. Alguns consells per fer el missatge més atractiu: Claredat i piràmide invertida: fer servir les claus bàsiques del periodisme, és a dir, el què, el qui, l’on, el com i el per què, fins i tot amb un format esquemàtic.Adjuntar el text en una imatge. Per fer això s’ha d’adjuntar una imatge i copiar allà el text preparat.Fer servir les opcions tipogràfiques com les negretes, la cursiva, l’espaiat o el text ratllat. Això es pot fer seleccionant el text i triant l’opció al menú. (Font: Xarxanet)Fes arribar aquest butlletí als socis i sòcies de la teva entitatOn som
Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301

Cancel·lar subscripció | Gestionar subscripció