📩Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 5 de febrer de 2021

Publicat per en febr. 14, 2021 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

📩Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 5 de febrer de 2021
FORMACIÓ ‘Com millorar la transparència de la meva entitat?’L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats de l’Ajuntament de Mataró organitza la formació “Com millorar la transparència de la meva entitat?”. L’objectiu és donar a conèixer a les entitats què és la Llei de transparència i a què obliga, així com donar pautes per millorar la transparència tant a nivell econòmic com de la comunicació interna i externa del que realitza la pròpia entitat, incidint en la transparència com a eina de participació i comunicació.Dia: dimarts 23 i dijous 25 de febrer de 2021Horari: de 19 a 20.30 h (és imprescindible molta puntualitat en la connexió)Format online: plataforma TEAMSMaterial: és necessari dispositiu electrònic amb càmera i micròfon.Aquesta formació està adreçada a tots els membres d’entitats sense ànim de lucre registrades a Mataró, i a les entitats que estan en procés de creació.  Clica en els enllaços per consultar el programa i realitzar la teva inscripció: Programa InscripcionsÚLTIMES PLACES ‘Els relleus: com incorporar noves persones a la junta de l’entitat’  L’objectiu d’aquesta formació és mostrar els diferents aspectes que cal tenir en compte per dur a terme el procés de relleu en la junta, les claus perquè s’incorporin noves persones amb diversitat de perfils i de competències, la importància de fer un bon traspàs, etcDia: dilluns 8 i dimecres 10 de febrerHorari: de 19 a 20.30 h (és imprescindible molta puntualitat en la connexió)Format online: plataforma TEAMSMaterial: és necessari dispositiu electrònic amb càmera i micròfon.Aquesta formació està adreçada a tots els membres d’entitats sense ànim de lucre registrades a Mataró, i a les entitats que estan en procés de creació.  Clica en els enllaços per consultar el programa i realitzar la teva inscripció: Programa | InscripcionsAfegeix la teva entitat al Banc de recursos compartitUn banc de recursos és un espai on les entitats poden publicar les seves demandes i ofertes de recursos, ja siguin materials (utensilis, objectes, mobiliari, material de so…) o immaterials (coneixements, experteses, habilitats…) És a dir, què és el que necessiten i què és el que ofereixen. Per exemple: L’entitat 1 necessita uns altaveus (demanda), però a la vegada disposa d’un membre de la seva entitat que fa màgia (oferta). L’entitat 2 pot deixar els altaveus a l’entitat 1. L’entitat 3 farà una celebració i vol que hi vagi un mag a animar l’acte. Les entitats es posen d’acord, i d’aquesta manera els recursos es comparteixen. Les entitats que desitgin formar part del Banc de recursos compartit han d’escriure a l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats enviant un email a participacio@ajmataro.cat. Llavors se’ls enviarà una invitació perquè se sumin al taulell de Trello (el programa amb el qual es gestiona el banc de recursos), està allotjat a internet i s’hi accedeix mitjançant una adreça web, no cal instal·lar cap programa a l’ordinador.

El taulell de Trello està preparat en columnes perquè quedi clar què s’ofereix i què es demana. A més, l’objectiu és que a través del treball col·laboratiu siguin les pròpies entitats les que autogestionin el banc de recursos. L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats farà un seguiment del que s’hi vagi publicant. A continuació pots veure un vídeo tutorial que t’ajudarà a conèixer com funciona el programa Trello per a la gestió del banc de recursos compartit:Actualització de dades de les entitatsLes entitats que encara no hagueu pogut actualitzar les vostres dades rebreu una trucada del personal de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats per tal de realitzar aquest tràmit.  La campanya d’actualització de dades va començar al setembre del 2020, amb l’objectiu de posar al dia el Registre Municipal d’Entitats de Mataró. Es va enviar un correu electrònic a totes les entitats de la ciutat perquè realitzessin el tràmit online de forma autònoma des de casa. A inicis del 2021 s’ha iniciat una campanya de trucades per tal de recordar la importància de fer aquesta actualització i oferir un acompanyament a les entitats que ho necessitin.  Les entitats que tingueu dificultats per actualitzar les dades online, podeu demanar suport a l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat.Les obligacions legals i responsabilitats que han de complir les entitats aquest 2021Amb l’entrada d’un nou any, totes les entitats han de seguir complint amb un seguit d’obligacions legals i responsabilitats per tal d’assegurar el correcte funcionament d’aquesta i evitar possibles multes o altres incidències, com el bloqueig de tràmits i sol·licituds d’ajudes i subvencions. Disposar de les assegurances necessàries, tenir el certificat digital o comptar amb uns estatuts adequats al funcionament real de l’entitat són només alguns dels requisits amb els que es trobaran les entitats per al seu bon funcionament. En aquest article de Xarxanet trobareu informació sobre aquests àmbits:Disposar de les assegurances necessàries i/o renovar-lesTenir el certificar digital o renovar-loTenir els estatuts adequats al funcionament real de l’entitatTenir la junta directiva actualitzada(Font: Xarxanet)Fes arribar aquest butlletí als socis i sòcies de la teva entitatOn som
Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301

Cancel•lar Subscripció | Gestionar subscripció