📩Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 6 de novembre de 2020

Publicat per en nov. 8, 2020 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Participa al banc de recursos compartit per a entitats

En el transcurs de les Jornades Fent Xarxa per a entitats celebrades els dies 15, 16 i 17 d’octubre, es va presentar l’eina Trello, per a la gestió d’un banc de recursos compartit.

Les entitats que desitgin formar-ne part han d’escriure a l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats enviant un email a participacio@ajmataro.cat. Llavors se’ls enviarà una invitació perquè se sumin al taulell de Trello, que està allotjat a internet i s’hi accedeix mitjançant una url, no cal instal·lar cap programa a l’ordinador.

Un banc de recursos és un espai on les entitats poden publicar les seves demandes i ofertes de recursos, ja siguin materials (utensilis, objectes, mobiliari, material de so…) o immaterials (coneixements, experteses, habilitats…) És a dir, què és el que necessiten i què és el que ofereixen. Per exemple: L’entitat 1 necessita uns altaveus (demanda), però a la vegada disposa d’un membre de la seva entitat que fa màgia (oferta). L’entitat 2 pot deixar els altaveus a l’entitat 1. L’entitat 3 farà una celebració i vol que hi vagi un mag a animar l’acte. Les entitats es posen d’acord, i d’aquesta manera els recursos es comparteixen.

El taulell de Trello està preparat en columnes perquè quedi clar què s’ofereix i què es demana. A més, l’objectiu és que a través del treball col·laboratiu siguin les pròpies entitats les que autogestionin el banc de recursos. L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats farà un seguiment del que s’hi vagi publicant.

FundEsplai va ser l’encarregat d’explicar en què consisteix la metodologia de treball del banc de recursos. En aquest vídeo tutorial publicat a YouTube podeu veure com funciona Trello:

Mesures Covid-19 per a entitats

La situació de propagació de la Covid-19 ha fet que la Generalitat i les administracions hagin de prendre mesures de contenció de la pandèmia. Al Portal d’Entitats trobareu tota la informació actualitzada.

En aquests moments, les activitats als equipaments cívics estan ajornades. Des de l’Ajuntament de Mataró es recomana a les entitats que tenen local propi que també ajornin les seves activitats mentre durin aquestes restriccions.

En aquest apartat web també podreu descarregar-vos els protocols i acords de corresponsabilitat per a entitats que fan ús dels Centres Cívics i per a entitats que tenen un local municipal cedit. També hi trobareu el certificat autoresponsable de desplaçament.

Si teniu dubtes podeu contactar amb participacio@ajmataro.cat.

Coneix les oportunitats que t’ofereix l’Economia Social i Solidària

Si vols conèixer les oportunitats empresarials que ofereix l’Economia Social i Solidària en el sectors del Turisme i Cultura i Benestar i Salut, participa a la formació que s’inicia els dies 16 i 17 de novembre respectivament. Aquesta activitat està programada dins del projecte SOCIALNEET.

Consulta el programa i inscriu-te clicant aquí.

El curs està pensat per:- Persones, empreses i entitats d’aquests sectors que vulguin explorar els principis de l’Economia Social i com integrar-los en el seu model empresarial.

– Persones, empreses i entitats d’Economia Social i Solidària dels sectors o d’altres sectors afins.

– Persones aturades que tinguin interès en aquests sectors.

L’Economia Social i Solidària és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques, formals o informals, individuals o col·lectives, que prioritzen la satisfacció de les necessitats de les persones per sobre del lucre. També es caracteritzen perquè són independents respecte als poders públics, actuen orientades per valors com l’equitat, la solidaritat, la sostenibilitat, la participació, la inclusió i el compromís amb la comunitat, i també, són promotores de canvi social.

Ajudes de la Generalitat destinades al món cultural per pal·liar els efectes de la crisi sanitària

La Generalitat de Catalunya ha obert dues línies de subvencions per a persones, empreses i entitats del sector cultural afectades especialment per les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària.

Una línia de subvencions, de l’Institut Català de les Empreses Culturals, té per objecte compensar les despeses de funcionament de les empreses i entitats culturals durant la crisi sanitària provocada per la pandèmia. L’altra línia de subvencions, de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, té per objecte compensar les pèrdues per la cancel·lació d’espectacles i activitats culturals amb motiu de la crisi sanitària esmentada.

Se’n poden beneficiar:

• Treballadors autònoms, societats civils i mercantils, i entitats privades sense ànim de lucre, que el seu àmbit d’actuació principal tingui incidència a Catalunya, que realitzen activitats professionals, artístiques i tècniques remunerades.
  • Entitats sense ànim de lucre amb domicili a Catalunya que organitzen activitats culturals.
Per obtenir la condició de beneficiàries, les persones sol·licitants han d’acreditar de manera fefaent les activitats o espectacles culturals o els serveis per als quals havien estat contractades o als quals s’havien compromès. Les activitats que donen dret a la subvenció han d’haver estat cancel·lades per l’entitat o empresa organitzadora. L’import màxim de la subvenció és del 40% de l’import del caixet de cada espectacle o actuació.
Més informació clicant aquí.

Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301
Cancel•lar Subscripció | Gestionar subscripció