Adéu, Arcadi!

Publicat per en abr. 9, 2021 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Adéu, Arcadi!
Benvolguts/es,

Ens dol informar-vos que avui ha mort el nostre company i amic Arcadi Oliveres, expresident de Justícia i Pau (2001-2014) i membre actiu de la nostra entitat des de 1981.

Totes les persones que formem part de Justícia i Pau estem commogudes per aquesta pèrdua. Però, a la vegada, profundament agraïdes per tot el que l’Arcadi ha donat a l’entitat i pel seu extraordinari i generós lliurament a la causa de la pau, la justícia social, els drets humans i la solidaritat, sota la inspiració de l’Evangeli.

L’Arcadi ha estat un autèntic mestre de militància i un referent moral indiscutible. Tothom el reconeix com una persona, senzilla, d’una gran bondat, un mestre que ha transmès el seu missatge amb coherència. Els seus milers de xerrades i intervencions en els mitjans i la seva incansable implicació en campanyes cíviques durant més cinquanta anys, han deixat una empremta molt profunda. Nombroses persones, entre elles moltes de joves, s’han sentit impactades pel seu testimoni i s’han compromès en itineraris vitals en favor d’un altre món, més just i fraternal.

Després que el passat mes de gener se li diagnostiqués una malaltia terminal, l’Arcadi ha volgut acomiadar-se de tants amics i amigues com ha pogut i ha rebut més de set mil missatges d’agraïment i d’estimació. Ha viscut aquest temps amb una gran fermesa i confiança, sentint-se molt estimat i acompanyat de la família i dels amics.

Units en la pregària, expressem la nostra profunda esperança que Déu l’acollirà entre els seus braços com a veritable fill, i que el seu llegat seguirà donant grans fruits els anys a venir. Ell sap que no l’oblidarem mai.

El funeral tindrà lloc a l’Església del Convent dels Caputxins de Sarrià. Ateses les restriccions sanitàries, la seva família desitja fer el comiat en la intimitat, amb el seu entorn familiar, les seves amistats més properes i una petita representació dels diferents grups i institucions on l’Arcadi va tenir una major implicació.

El web missatges.arcadioliveres.cat continuarà obert per tal de recollir tots els missatges que se li vulguin fer arribar.
 COL·LABORACopyright © 2020 Justícia i Pau, All rights reserved.
Vols donar-te de baixa? Fes clic aquí.Justícia i Pau Barcelona
C/ Roger de Llúria, 126, 3er 1a