Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 19 de maig de 2022

L’idCAT, necessari per a la signatura dels convenis de les entitats amb l’AjuntamentA partir d’ara, per signar un conveni amb l’Ajuntament de Mataró, és imprescindible disposar del certificat digital idCAT del president/a de l’entitat.  La identificació i signatura electròniques són mecanismes que permeten a la ciutadania i a les persones jurídiques operar de manera telemàtica davant l’administració, assegurant la integritat de les dades que s’envien, així com la seva confidencialitat. Amb aquests sistemes electrònics la ciutadania pot accedir a les dades que disposa l’Ajuntament i efectuar tramitacions telemàtiques amb total seguretat i amb totes les garanties jurídiques. Els sistemes d’identificació i signatura electròniques admesos per la Seu Electrònica per relacionar-se per mitjans electrònics són els reconeguts pel servei Vàlid del consorci Administració Oberta de Catalunya. Entre altres, s’admet el certificat idCat. El consorci d’Administració Oberta de Catalunya ofereix aquest certificat electrònic per a la ciutadania, que s’instal·la al propi navegador. L’Ajuntament de Mataró és entitat de registre d’idCat, amb la qual cosa es pot obtenir l’idCat a qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana. Cal demana cita prèvia online o bé trucar al 010. Per agilitzar la tramitació, és convenient iniciar la sol·licitud a través del web de l’idCat.
A la Seu Electrònica es pot accedir al tràmit que explica com obtenir el certificat digital IdCAT:ACCÉS AL TRÀMITEn marxa el nou servei ‘Fem Dissabte’ per netejar a fons la ciutatEl nou servei es programa en cap de setmana de forma quinzenal i en aquells punts de la ciutat on es detecta que hi ha una major necessitat. L’Ajuntament ja ha realitzat el Fem Dissabte als barris de Cerdanyola, l’Eixample, l’Havana, el Palau i l’Escorxador. Aquest cap de setmana serà el torn del barri de Rocafonda. Posteriorment es continuarà per Molins i Vista Alegre, i tots els altres barris de Mataró fins a completar la roda i llavors es tornarà a començar. El nou servei consisteix en la coordinació de diferents treballs:EscombradaNeteja amb aigua a pressió de voreres, vorades i calçades per eliminar taques dels paviments i mobiliari urbà. Es posarà especial atenció en punts crítics com les parades d’autobús i el voltant de les àrees de contenidors.Buidat de papereres i reposició d’aquelles que estiguin malmeses.Retirada d’herbes.Retirada de residus voluminosos i altres residus als voltants dels contenidorsNeteja de les àrees de contenidors, i també al voltant i per sotaL’actuació es fa entre les 9 h i les 15 h. Per poder fer una neteja més eficient, puntualment es restringeix la circulació. L’Ajuntament també demana a la ciutadania que eviti l’estacionament de vehicles a la zona per dur a terme el servei previst.Com fer el llibre d’estil d’una entitat?Les entitats, com passa amb les empreses, s’identifiquen amb una imatge mental que el seu públic té d’elles. Això és important perquè és a partir d’aquesta imatge que s’estableix la relació entre persones voluntàries, sòcies i donants i l’entitat en qüestió. És per això que, a l’hora de comunicar, aquestes organitzacions tinguin clar el seu missatge i els símbols associats a ell. Per anar bé, i no perdre la seva essència a l’intent, les entitats hauran de tenir aquestes qüestions ben definides prèviament. Clicant en aquest enllaç de Xarxanet podeu aprofundir en com fer un llibre d’estil.  Dues de les eines que es poden utilitzar per a aquesta estructuració són el manual d’identitat visual i el llibre d’estil. El primer es refereix als símbols i icones identificatius com el logo, els colors, les tipografies… El segon, en canvi, va dirigit a estipular qüestions de llenguatge, això és, allò que es diu i es deixa de dir i la forma de dir-ho. El llibre d’estil és doncs un document que codifica el llenguatge amb què les entitats es donen a conèixer, i, entre altres coses, és útil per assegurar una consistència en tots els missatges que aquestes emeten i pràcticament garantir que aquests aconseguiran l’efecte desitjat. A continuació es detallen les característiques i els elements principals amb què ha de comptar un llibre d’estil.(Font: Xarxanet.org)Mataró crea la Taula transversal per l’Economia Social i Solidària de la ciutatL’Agència de Suport i Serveis a les Entitats participa en la Taula transversal per l’Economia Social i Solidària de la ciutat de Mataró oferint assessorament i acompanyament a totes les entitats de la ciutat. El 21 de juliol de 2021 en sessió ordinària, el Ple de l’Ajuntament de Mataró va aprovar el Pla Estratègic d’Economia Social i Solidària de Mataró, elaborat de forma participativa amb referents de l’ecosistema de l’ESS de la ciutat. El Pla Estratègic compta amb 48 accions que s’agrupen en 4 grans objectius: Crear estructures estratègiques, fomentar la creació d’entitats i empreses, reforçar el teixit i augmentar l’impacte de l’ESS. La Taula Transversal per l’Economia Social i Solidària està presidida pel regidor d’Ocupació i Empresa i Economia Social i Solidària, Sergi Morales, i coordinada des de la Direcció de Promoció Econòmica, des d’on s’assumeix també la secretaria tècnica. En aquesta primera sessió, s’ha aprovat el Pla de Treball 2022-2023 amb accions que promouen la creació de noves empreses amb fórmules d’ESS, la innovació social, la formació i sensibilització dels valors de l’ESS i el mercat social. La Taula comença a caminar amb la fita de continuar ampliant-se i teixir un treball transversal i compartit que consolidi l’ecosistema i enforteixi les seves formes d’intercooperació. Les entitats i empreses que formen part de la Taula són: AFATRAC Maresme, APAE Associació de professionals autònoms europeus, ARTIJOC, Associació Saó Psicologia, Associació TEA asperger Maresme (TEAMAR), BLOC cooperatiu, Can Fugarolas, Càtedra ES Tecnocampus, CFP_Centre de formació i prevenció, CLACK SCCL, Club FEM – Fem Esport Mataró, COOP Maresme, EsMediacio – Gestió integral de conflictes, Fundació ECOM, Fundació Hospital, Fundació El Maresme, Fundació Unió de Cooperadors, L’ARIET SCCL Espai Culinari, La Feixa, Meet & Map, MUSICOP SCCL, SOLIDANÇA, SOM Mobilitat SCCL, Unió de Cooperadors de Mataró i XES Maresme.Fes arribar aquest butlletí als socis i sòcies de la teva entitatOn som
Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301

Cancel·lar subscripció
ResponderReenviar

Entrada similar

L'adreça electrònica no es publicarà.