Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 31 d’octubre

Publicat per en nov. 6, 2019 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 31 d’octubre
JORNADES I FORMACIÓ
Sessió pràctica. Iniciació a l’administració electrònica: certificats digitals i tràmits a l’Ajuntament

20 o 21 de novembre, de 19 a 21 h / Centre Cívic Pla d’en Boet
c. Juan Sebastián Elcano, 6Saps com realitzar tràmits de manera telemàtica? Disposes de certificat digital? L’Ajuntament de Mataró disposa d’una seu electrònica que permet a les entitats i a la ciutadania realitzar diversos tràmits les 24 hores del dia, sense haver-se de desplaçar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Per tal d’apropar l’administració electrònica a les entitats i resoldre dubtes, l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, organitza una sessió pràctica. Els objectius són:

• Conèixer els diversos certificats digitals existents
  • Aprendre a realitzar tràmits a través de la seu electrònica de l’Ajuntament
  • Resoldre dubtes

Durant la sessió les persones que hi participin obtindran el seu  Idcat mòbi l. Per aquest motiu es demana portar: smartphone; targeta sanitària i el DNI o NIE.

Participa a la jornada d’Educació per a la Ciutadania Global. Què podem fer a Mataró per millorar el món?
Dissabte 16 de novembre, de 10 a 14 h / Tecnocampus

Des de l’Ajuntament de Mataró s’està organitzant la “Jornada d’Educació per a la Ciutadania Global: Què podem fer a Mataró per millorar el món?”. Una sessió que es centrarà en l’educació transformadora, entesa com aquella acció educativa amb mirada crítica i global, que posa l’accent en la presa de consciència sobre les desigualtats globals i les seves causes, i busca la implicació de la ciutadania en la transformació del seu entorn.Un dels objectius de la jornada és que hi participin persones i professionals diversos, i que el teixit associatiu de la ciutat hi tingui un pes important. A més, en la jornada es volen assentar les bases de què és o ha de ser l’educació per a la ciutadania global, posar en valor les experiències que s’estan portant a terme a Mataró des de les entitats, escoles i professionals, conèixer experiències innovadores, presentar els recursos que l’Ajuntament està preparant per al proper 2020 i que es puguin crear sinèrgies entre diferents les persones participants.

Les entitats que hi vulgueu participar us convidem a omplir una fitxa amb aquelles experiències, accions, projectes… que esteu realitzant en la vostra entitat i que creieu que poden ser rellevants per presentar-se en aquesta jornada. El termini màxim per omplir-la és el dia 29 d’octubre.
Per més informació: sgarrusta@ajmataro.cat – 937582326.

NOVETATS!
Les entitats de Mataró podran gestionar la barra del Concurs de Microteatre Mataró 2019 a través d’un concurs públic

Enguany, i com a novetat del Concurs de Microteatre Mataró 2019, les entitats de Mataró podran concursar per poder gestionar la barra de bar durant les representacions de les obres seleccionades. Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament fa un pas més en la participació i implicació de les entitats, tal com ja ho va fer per a les barres de Santes, oferint la possibilitat que aquestes s’encarreguin activament de la gestió de la barra.

Per poder concórrer en el concurs públic, cal que l’entitat estigui legalment constituïda i registrada al Registre Municipal d’Entitats de Mataró. La data màxima per presentar les sol·licituds és el dia 11 de novembre de 2019 a les 14 h a les oficines de la Direcció de Cultura (carrer de Sant Josep, 9) o a les Oficines d’Atenció al Ciutadà.
Les representacions de les obres del Concurs de Microteatre es realitzaran els dies 29 i

30 de novembre, des de les 19 h fins l’1 de la matinada al pati de Can Boet, al carrer Pablo Iglesias, 83 de Mataró. Es preveu una assistència de públic d’entre 60/70 persones cadascun dels dies. L’horari de muntatge de la barra serà a partir de les 18 h i el desmuntatge a partir de l’1 de la matinada. En cas de pluja, el bar s’ubicarà al vestíbul de l’edifici.
Les característiques de les instal·lacions han de permetre el seu muntatge i desmuntatge de forma ràpida i simple. No està permesa la instal·lació de fogons ni planxes, ja que el menjar que se servirà ha de ser fred.
L’Ajuntament facilitarà 10 taules, 60 cadires, 10 estovalles i garlandes de bombetes. El personal mínim necessari per al bon desenvolupament del servei serà de dues persones com a mínim, i sis persones com a màxim. Entre d’altres aspectes, es valorarà la varietat de productes ofertats i la seva adequació al públic destinatari. També es valoraran els criteris de sostenibilitat, és a dir, la utilització de materials reciclables i reutilitzables.

Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301