Comencem un nou curs. Butlletí de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, 10 de setembre de 2021

FORMACIÓ PER A ENTITATS. Primer trimestre curs 2021/22T’ensenyem com fer els tràmits per a entitats. Resol els teus dubtes!Sessió formativa organitzada per tal que de manera molt pràctica, des de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, us puguem assessorar i ajudar a resoldre aquells dubtes telemàtics que tingueu respecte a les gestions i tràmits de l’entitat. Us acompanyarem en conèixer el funcionament de la seu electrònica, de la carpeta ciutadana, etc. i es donaran pautes i consells per fer-ho correctament.  Aquesta formació està adreçada a tots els membres d’entitats sense ànim de lucre registrades a Mataró, i a les entitats que estan en procés de creació. Dia: dilluns 20 de setembre de 2021 (es realitzarà una sessió mensual)Horari: de 19 a 21 h Durada: 2 horesLloc: Centre Cívic Pla d’en Boet (c. Juan Sebastián Elcano, 6)InscripcionsAproximació a l’Economia Social i SolidàriaAquesta formació organitzada per l’Ateneu Cooperatiu i l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats té com a objectiu apropar-vos al concepte d’Economia Social i Solidària i explicar de quina manera entitats del tipus associacions, fundacions i també empreses mercantils poden apropar-se i implementar dinàmiques internes basades en els criteris promoguts per l’ESS. Sou una entitat i voleu tenir un coneixement clar del que significa i comporta el model d’Economia Social i Solidària? Teniu inquietuds en l’àmbit de la transformació del model econòmic més tradicional? Voleu trobar maneres d’implementar els principis de l’Economia Social, una economia que posa la persona al centre, a la vostra entitat?Dia: dimarts 21 de setembre de 2021Horari: de 15.30 a 18 hDurada: 2.30 horesLloc: Aula SEFI, Servei de Formació i Inserció de la Fundació Maresme. c/ Galícia, 191 InscripcionsAprèn a elaborar el balanç social de la teva entitatAtreviu-vos a diagnosticar-vos i avaluar el grau de compromís amb la societat de la vostra entitat a través de la realització del Balanç Social, una eina de rendició de comptes i mesura d’impacte social, ambiental i de bon govern que podeu publicar perquè tothom conegui com funcioneu. El taller organitzat per l’Ateneu Cooperatiu i l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats té com a objectiu explicar i realitzar una pràctica sobre com es confecciona el balanç social que promou la XES. La pràctica, per aquells que ho vulguin es basarà en el seu propi cas, fent balanç de la seva entitat o empresa.Dia: dimarts 28 de setembre de 2021Horari: de 15.30 a 18 hDurada: 2.30 horesLloc: Aula informàtica, Servei de Formació i Inserció de la Fundació Maresme. c/ Galícia, 191 InscripcionsEls estatuts de l’entitat, al dia!En forces ocasions les entitats us veieu obligades a realitzar canvis interns o a adaptar-vos a les noves necessitats i realitats i en alguns casos no es recull en els estatuts.  L’objectiu de la sessió és donar a conèixer què ha de constar en els estatuts per tal que s’ajustin a les accions que l’entitat pot realitzar i les seves funcions. S’explicarà com introduir canvis en relació a la celebració d’assemblees virtuals que la majoria d’estatuts no contemplen; com descriure els projectes i la possibilitat d’acollir persones voluntàries respectant la llei; o saber quines són les diferents formes d’enviar convocatòries, entre d’altres. La formació serà molt pràctica així que caldrà que anoteu els dubtes i els canvis que voleu realitzar.Dia: dimarts 5 d’octubre de 2021Horari: de 19 a 21 hDurada: 2.30 horesLloc: Centre Cívic Cabot i Barba (plaça Miquel Biada, 5)Programa | InscripcionsFiscalitat per a entitatsL’objectiu de les sessions és que les entitats conegueu la normativa relativa a les obligacions fiscals, el funcionament del sistema tributari i tingueu coneixement dels impostos i tributs que heu d’aplicar, a més de col·laborar a la millora de la gestió econòmica de l’entitat. Volem que sigui una formació participativa i pràctica, facilitant espais i dinàmiques per compartir experiències i pràctiques mútues.  Aquesta formació està adreçada principalment al tresorer/a o a la persona que dóna suport en portar la comptabilitat de l’entitat.Dies: dimarts 26 i dijous 28 d’octubre de 2021Horari: de 19 a 21 hDurada: 4 horesLloc: Centre Cívic Cabot i Barba (plaça Miquel Biada, 5)Programa | InscripcionsLa mirada inclusiva en les pràctiques de participació de la ciutadania activaFormació específica per conèixer com operen les desigualtats a l’hora de fomentar la participació de les nostres entitats i mostrar dinàmiques concretes per abordar-ho, tot aplicant la perspectiva interseccional (de gènere, de classe, d’edat, d’origen, etc.). Es treballarà a partir de conceptes clau com vulnerabilitat, inclusió – exclusió, factors d’exclusió a través de dinàmiques grupals, i es facilitaran estratègies d’inclusió dins les entitats.Dies: dimecres 10 de novembre de 2021Horari: de 17.30 a 20.30 hDurada: 12 horesFormació online: Plataforma Meet CoopPrograma | InscripcionsIniciació al voluntariatSessions adreçades a aquelles persones que han iniciat el voluntariat en una entitat o que tenen interès per a incorporar-se com a voluntaris/es en una entitat. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer el significat, el paper i el valor del concepte de voluntariat com a tal; saber quins són els elements bàsics que defineixen la persona i l’acció voluntària per tal de comprendre el perfil de la persona voluntària; aprendre quins són els recursos pràctics per a orientar-te a l’hora d’escollir l’entitat on fer voluntariat; reflexionar sobre el valor de la participació i el compromís en la persona voluntària; i conèixer els drets i deures de les persones voluntàriesDies: 22, 24, 29 de novembre i 1 de desembre de 2021Horari: de 18 a 21 hDurada: 2 horesFormació online: Plataforma Meet CoopPrograma | InscripcionsPer tal de potenciar i millorar l’oferta formativa volem tenir en compte els vostres interessos i recollir la vostra opinió a partir del següent qüestionari que us animem a contestar.Respondre el qüestionariPer a més informació podeu dirigir-vos a l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, de l’Ajuntament de Mataró, a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat.Hi col·labora:   Fes arribar aquest butlletí als socis i sòcies de la teva entitatOn som
Plaça de Miquel Biada, 5 | Mataró 08301

Cancel·lar subscripció | Gestionar subscripció