El fons social d’Aigües permet pagar 1.200 factures per valor de 61.000€ el 2014

Publicat per en set. 10, 2015 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Aigues de Mataró ha destinat aquest passat 2014 més de 61.000€ al seu fons social. Uns recursos que la companyia municipal destina a donar suport a aquelles famílies més desfavorides per la crisi compensant la de l’aigua i clavegueram. L’any passat es van compensar gairebé 1.200 factures a més de 670 famílies. Els ajuts del fons social són gestionats per Serveis Socials de l’Ajuntament, que apliquen els criteris fixats al reglament municipal de prestacions econòmiques d’urgència social, per decidir quines famílies s’hi poden acollir i de quina forma s’atorguen els ajuts.

El romanent del fons previst per l’any 2013 s’ha aplicat el 2014, juntament amb la partida aprovada de 60.000€. L’any 2015 el fons social d’Aigües de Mataró va compensar 977 factures de prop de 700 unitats familiars, per un import global de 51.300 euros. L’any 2014 doncs ha superat aquesta partida en 10.000€. Les famílies que vulguin sol•licitar la factura social s’han d’adreçar al departament de Benestar Social que determina si compleixen les condicions requerides. No superar uns límits de despesa ni d’ingressos per unitat familiar. També poden optar-hi les persones que percebin la renda mínima, una subvenció per discapacitat o de jubilació, entre d’altres.

La Tarifa social suposa un estalvi màxim de 7,67% respecte a la tarifa domèstica normal, sempre i quan no es superi el primer tram del Cànon de l’Aigua (18 metres cúbics en 60 dies). Un ajut que es pot sol•licitar mitjançant el web de l’Agència Catalana de l’Aigua, presencialment o per correu ordinari.

Recordem que precisament amb l’objectiu d’anar engreixant la quantitat econòmica d’aquest fons social es va impulsar la campanya perquè els abonats optin per la factura digital. Això representa per a la companyia un estalvi econòmic d’uns 20 cèntims per factura que es deixa d’imprimir i enviar a cada domicili. L’estalvi econòmic podria arribar a representar uns 100.000€, a més del benefici mediambiental de suprimir el paper.