Les entitats de Mataró podran gestionar les barres del “Cremat”, la “Juliana” i la “Xindriada” de les Santes 2019 a través d’un concurs públic

Publicat per en juny 25, 2019 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Enguany, i com a novetat de les Santes 2019, les entitats de Mataró podran concursar per poder gestionar les barres que se situen en els actes “Havaneres i Cremat”, “Requisits de Festa major” i “Sardanes i Xindriada”. Les entitats que hi participin, han d’estar disposades a oferir rom cremat, Juliana o xíndria, tres elements amb caràcter propi, que per les seves característiques i tractament són puntals de la Festa Major de Mataró. Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament fa un pas més en la participació i implicació de les entitats a Les Santes, oferint la possibilitat que s’encarreguin activament de tres esdeveniments genuïns de la festivitat.

Per poder concórrer en el concurs públic, cal que l’entitat estigui legalment constituïda i registrada al Registre Municipal d’Entitats de Mataró. La data màxima per presentar les sol·licituds és el dia 3 de juliol de 2019 a les oficines de la Direcció de Cultura (carrer de Sant Josep, 9) o a les Oficines d’Atenció al Ciutadà.

En les bases del concurs (clica aquest enllaç), l’Ajuntament de Mataró fixa uns preus màxims de venda al públic de cada producte, que haurà d’incloure l’IVA. Cada entitat haurà de presentar la seva oferta juntament amb la documentació exigida, la proposta d’execució, la proposta de decoració de l’espai i vestuari, etc. Es valorarà especialment la sostenibilitat de les propostes, és a dir, la utilització de materials reciclables i reutilitzables. Cada entitat haurà de disposar del personal qualificat i necessari perquè es pugui atendre la ciutadania de manera adequada en tot moment. L’Ajuntament cedirà el material físic (mobiliari, estris, il·luminació…) per poder muntar cada espai, però no els aliments/begudes amb els quals s’elabora cada producte. És recomanable disposar d’un espai diferenciat per la venda de tiquets, dins del mateix espai de la barra.

A continuació es detallen alguns aspectes a tenir en consideració segons els actes:

• Venda de rom cremat el dia 24 de juliol de 2019

Aquest servei consistirà en la venda del Rom Cremat durant Les Havaneres al Passeig del Callao. La beguda s’haurà de servir en el Got de terrissa de Les Santes 2019. Cal tenir en compte que cada any es venen entre 2.100 i 2.300 racions de Cremat. L’Ajuntament en facilita la recepta i instruccions de preparació. L’inici de la venda del rom cremat serà a les 22 hores, coincidint amb l’inici de les Havaneres. La zona de cremat ha de ser de 4×20 metres. El personal mínim necessari per dur a terme la seva preparació és de 20 persones.

• Venda de xíndria el dia 27 de juliol de 2019

Aquest servei consistirà en la venda de la xíndria durant la ballada de Sardanes a la Plaça Santa Anna. Cal tenir en consideració que cada any es venen entre 400 i 430 racions de xíndria. L’inici de la venda serà a les 23.30 hores, coincidint amb l’inici de la Ballada de Sardanes. La zona de venda ha de ser de 7×3 metres. L’Ajuntament facilitarà al titular de la llicència un espai per guardar en fresc les xíndries durant el dia 27 de juliol. El personal mínim necessari per dur a terme la preparació de la Xindriada és de 6 persones.

• Venda de Juliana el dia 28 de juliol de 2019

Aquest servei consistirà en la venda de la Juliana durant el Ball dels Requisits a la Plaça Santa Anna. La beguda Juliana s’haurà de servir en el Got solidari de Les Santes 2019. Cal tenir present que cada any es venen entre 2.700 i 2.900 racions de Juliana. L’Ajuntament en facilita la recepta i instruccions de preparació. L’inici de la venda serà a les 23 hores, coincidint amb l’inici del Ball dels Requisits. La zona de Juliana ha de ser de 7×3 metres. El personal mínim necessari per dur a terme la seva preparació és de 30 persones.

Carrer de Juan Sebastián Elcano, 6, 08302 Mataró, Barcelona
Cancel·lar subscripció