Fundació Pere Tarrés – Compromís educatiu i social –

Fundació Pere Tarrés | Compromís educatiu i social Núm. 40 | maig – juny 2017
Cap a un envelliment compartit, actiu i saludable
L’augment de la longevitat suposa reptes importants. Existeix un procés d’inversió de la piràmide poblacional. Estem preparats per aquesta realitat?[Més]
Formació
Dona un gir a la teva classe. Cinc eines per possibilitar el Flipped Classroom a l’aula
En ple canvi generacional, on les noves tecnologies de la informació i la comunicació, i l’accés a aquestes, marca molt de prop la nostra manera d’aprendre i relacionar-nos, ens és impossible entendre el treball a l’aula sense aquest suport que, lluny d’afegir valor als mètodes pedagògics actuals, ens els fa canviar de dalt a baix. El posicionament envers la vida que els infants i joves prenen avui en dia canvia qualsevol forma d’aprenentatge ja que la curiositat no tant sols es desperta analògicament, sinó que el món digital irromp amb força en l’apropament a la cultura, el coneixement i la ciència. [Més]
Espai públic i participació dels infants
Repensar l’espai públic en clau del segle XXI ens convida a recuperar la necessitat de comptar amb al ciutadana i d’acostar-se a la gent, però amb la consciència de que només això no és suficient. La gestió de l’espai públic ha d’estar estretament vinculada a un projecte polític i a una perspectiva de vida social que, per ella mateixa, pugui desvetllar adhesió, entusiasme i credibilitat (Diputació de Barcelona, 2005). [Més]
Altres accions formatives
Intervenció, consultoria i recerca
Planifiquem per a transformar la nostra societat
No volem donar-vos claus per millorar la vostra estratègia institucional, el que realment volem expressar amb aquest post és la importància dels processos de planificació estratègica, debat i reflexió crítica per a les entitats, com a document polític, dinàmic i viu, que formi part de totes les persones que la integren. [Més]
Bones pràctiques per a la gestió del voluntariat
El voluntariat és l’element que sosté bona part de les entitats no lucratives. La seva rellevància en el funcionament del tercer sector porta a pensar que la major part d’organitzacions compten amb un pla de voluntariat que les ajuda a que el temps que aquestes persones dediquin sigui de la màxima utilitat i efectivitat per a totes dues parts. [Més]

Entrada similar

L'adreça electrònica no es publicarà.