NOTÍCIES de Mataró Audiovisual

Publicat per en gen. 13, 2021 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

NOTÍCIES de Mataró Audiovisual

Càritas assumeix un increment notable de lliuraments de menjar aquest 2020

Tot i que disposen d’aliments per cobrir la demanda, l’estructura de l’entitat pateix una forta pressió

Càritas de Mataró ha fet de mitjana 500 lliuraments més de menjar cada mes aquest 2020 respecte de l’any anterior. L’any passat es van fer prop de 2.300 lliuraments de mitjana al mes i aquest 2020 han estat uns 2.800 de mitjana mensual. Unes dades que assenyalen el mes de maig com el més complicat d’aquest any, quan l’entitat va haver de fer 4213 lliuraments. Les xifres s’han anat estabilitzant des d’aleshores, però en total, durant el 2020, s’han fet 31.180 lliuraments, i durant l’any anterior se’n van fer una mica més de 25.300. El director de Càritas Interparroquial de Mataró, Joan Radó, assenyala que el paper de la solidaritat ha estat molt important des de l’inici de la pandèmia, però que els seria complicat tornar a suportar un nou cop com el que es va patir a la primavera. Radó assegura que l’increment de la demanda està representant una important pressió a l’estructura organitzativa i logística de l’entitat.

Precisament, l’augment de l’afluència de peticions d’aliments ha obligat Càritas a modificar el protocol que se seguia per atorgar aquest ajut. En ple inici de pandèmia es van haver de posposar moltes entrevistes, que representen el pas previ al lliurament dels aliments, un treball que ara tenen acumulat i que els està representant un esforç considerable en el dia a dia de l’entitat. Per intentar esponjar el volum d’entrevistes per allargar la validesa dels ajuts s’ha establert que s’hauran de fer cada sis mesos, en lloc de cada 3 com es feia fins al moment.

Tot i que Càritas va tancar durant un temps el seu servei de rober perquè els seus voluntaris eren majors de 65 anys, ara s’ha pogut reobrir gràcies al fet que voluntaris més joves es fan càrrec del contacte més directe amb els usuaris. Precisament, fan una crida a la gent jove que vulgui fer tasques de voluntariat a què tingui en compte Càritas. Pel que fa a l’activitat formativa per a infants de 6 a 16 anys, el Casal Obert, s’ha anat adaptant a les restriccions de la pandèmia, però continua en marxa i ha garantit en tot moment el berenar que es dona als infants. Els cursos de llengua o informàtica també se segueixen fent, tot i que amb restriccions. Altres, com el de perruqueria, s’han hagut de suspendre perquè els locals que els acollien no estan condicionats per seguir les indicacions que requereix la crisi sanitària actual.

Informa: C.Sánchez

La necessitat de suport alimentari creix en més del 57% a Mataró aquest 2020

Benestar Social ha activat els recursos per atendre les més de 7.900 persones que han sol·licitat el suport

Augmenta en més del 57 per cent la necessitat de suport alimentari a Mataró aquest 2020. Els recursos que s’activen des de Benestar Social de l’Ajuntament perquè més de 7.900 persones, més d’un 6% de la població, han requerit l’activació d’aquest suport. Les famílies beneficiàries d’aquesta necessitat bàsica el 2019 van ser 1.881, amb 3.050 persones, mentre que al 2020 aquesta xifra ha passat a ser de 5.045 famílies amb 7.924 persones. Precisament, per agilitzar la tramitació de la renovació d’aquest ajut o la sol·licitud d’aquest, Benestar Social i l’Oficina d’Atenció Ciutadana informen de la possibilitat de fer el tràmit telemàticament.

De cara a l’atorgament d’aquests ajuts, del 28 de desembre i el 31 de gener s’ha previst un dispositiu especial i puntual a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró per avançar 654 cites pendents relacionades amb la tramitació de les sol·licituds de suport alimentari.

Pel que fa a la tendència prevista de cara al 2021, indica que la majoria de les famílies que han hagut de sol·licitar aquesta ajuda aquest any, hauran de tornar a fer-ho el proper. Precisament, a partir de l’11 de gener, està previst que es publiqui a la Seu Electrònica el tràmit de sol·licitud d’ajut alimentari, que es podrà fer en línia amb l’objectiu de facilitar la presentació de peticions també pel canal telemàtic.