Premis Fem Mataró 2022 per al desenvolupament de projectes innovadors i d’estratègia de ciutat impulsats per entitats

Publicat per en ag. 6, 2019 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Amb la doble voluntat de potenciar projectes creatius i inèdits i avançar en el model de governança col·laboratiu, neixen els Premis Fem Mataró 2022. Aquests guardons, amb un valor econòmic global de 30.000 euros, volen reconèixer i promocionar la tasca de les entitats i potenciar-ne el treball conjunt, per tal d’avançar cap a una ciutat més participativa i que promogui les iniciatives de la ciutadania.

La convocatòria dels Premis Fem Mataró 2022 s’adreça a les entitats sense ànim de lucre que estiguin registrades al Registre Municipal d’Entitats de l’Ajuntament de Mataró. Amb la visió d’establir sinergies i teixir lligams entre entitats i, a la vegada, potenciar el treball col·laboratiu, serà condició necessària que els projectes comptin amb una entitat impulsora, que actuarà com a sol·licitant; i almenys una entitat col·laboradora, que actuarà com a participant.

Hi haurà tres categories. Per la seva importància i valor, s’atorgarà a cadascuna de les categories, un premi, dotat amb 10.000 euros. Es farà un seguiment de l’execució del projecte i al final una avaluació dels resultats obtinguts.

Categories i premis
PREMI A LA MILLOR INICIATIVA INNOVADORA DE PROMOCIÓ DE CIUTAT

El projecte ha de tenir una incidència directa en promoure accions relacionades amb el reconeixement i la imatge de Mataró, promovent iniciatives enfocades en els actius de la ciutat, que poden incidir en el comerç, la cultura, l’esport i el patrimoni, així com en la riquesa del teixit associatiu.

PREMI A LA MILLOR INICIATIVA INNOVADORA DE PROMOCIÓ DE LA SOSTENIBILITAT

El projecte ha de contribuir a millorar la sostenibilitat de Mataró a través d’accions orientades a la reducció de la petjada ecològica; la conservació i difusió del patrimoni natural, la biodiversitat i els ecosistemes terrestres i marins de la ciutat; la reducció de la contaminació; la transformació del model energètic i de mobilitat urbana; l’impuls de l’economia circular; la mitigació i adaptació al canvi climàtic; o la millora de l’educació i sensibilització ambiental de la ciutadania.

PREMI A LA MILLOR INICIATIVA INNOVADORA DE PROMOCIÓ DE LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS PER A LA COHESIÓ SOCIAL I TERRITORIAL

El projecte s’ha de centrar en el barri de Cerdanyola i/o en els barris de Rocafonda – El Palau – Escorxador que actualment disposen de plans d’acció integral, promovent actuacions emmarcades dins l’estratègia de ciutat centrada en la reducció de les desigualtats i en la promoció de polítiques integrals per a la convivència i la cohesió social.

Un jurat valorarà i premiarà el grau d’innovació dels projectes presentats, l’originalitat i creativitat, la visió comunitària i inclusiva, la col·laboració real i efectiva entre entitats, la perspectiva de gènere, el grau de sostenibilitat mediambiental i la seva viabilitat a llarg termini, entre d’altres aspectes.

Dates

Totes les entitats que ho desitgin poden presentar les seves candidatures als Premis des del dia 18 de setembre fins al dia 31 d’octubre de 2019, de forma presencial, a qualsevol de les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró, en horari habitual d’obertura.

Sessió informativa per a entitats

Amb l’objectiu d’acostar la convocatòria al teixit associatiu, el dia 17 de setembre, es realitzarà un acte públic al Centre Cívic Pla d’en Boet on s’explicaran els trets característics de les bases, es resoldran dubtes i es fomentaran les relacions entre les entitats per tal de poder establir col·laboracions en la presentació de projectes.

Assessorament

A partir del 2 de setembre s’oferirà assessorament a les entitats interessades en participar en la convocatòria, per tal d’aclarir els dubtes que puguin sorgir, a la seu de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, situada a la plaça de Miquel Biada, 5. Per qualsevol dubte, les entitats es podran adreçar al correu electrònic participacio@ajmataro.cat.

Organitza: Ajuntament de Mataró

Carrer de Juan Sebastián Elcano, 6, 08302 Mataró, Barcelona