Sant Pau, centre de formació

Publicat per en abr. 13, 2015 dins Engrunes | 0 comments

Sant Pau, centre de formació

Sant Pau 1Només la formació pot garantir el futur a les persones amb risc de marginació social, especialment als joves i als nens. La formació també és el camí per ajudar més eficaçment a les persones marginades a integrar-se en la societat i per a trobar un lloc de treball. El CIM es va plantejar la necessitat de crear un centre i una estructura prou potent per a donar aquest servei i fer que l’ajut als necessitats fos eficient i integral. El projecte d’organitzar un centre de formació cristal·litzà l’any 2011.

La parròquia de Sant Simó i Sant Pau, va crear el 1984 un centre d’acolliment per immigrants africans. El centre impartia classes de català, castellà i d’alfabetització; més endavant ampliaren a altres serveis, com el de guarderia. El 1990 el centre va passar a Càritas Diocesana i a l’esmentat 2011 el CIM arribà a un acord amb el Diocesà per fer-se’n càrrec, absorbint l’estructura del centre. A partir d’aquest punt, es va desenvolupar el projecte.

Avui, el Centre Sant Pau, s’ha potenciat i organitzat amb prou estructura per a donar el servei d’acolliment, orientació i formació eficaç a les famílies amb mancances i de qualsevol origen. Un grup entusiasta de voluntaris amb bona formació personal, i immillorable actitud, complementen la feina dels professionals contractats. CIM ofereix, des del Centre Sant Pau: espai d’orientació professional; tallers laborals de perruqueria, de la llar (cuina, roba, etc.), electricitat i informàtica; aprenentatge de català i castellà; reforç educatiu de primària i secundària i espai infantil per a facilitar l’assistència dels pares a les accions formatives.

Sens dubte, és un dels projectes més reeixits i valorats de Càritas a Mataró.