FEM voluntariat, FES voluntariat – Butlletí de l’Agència de Suport a l’Associacionisme

Publicat per en nov. 15, 2019 dins Carrusel, Noticies | 0 comments

Foto del contacto

Fem Voluntariat, Fes Voluntariat!

Durant tot l’any, centenars de persones voluntàries es comprometen en la transformació de la societat i del seu entorn, participant en projectes diversos que promouen les entitats mataronines. La campanya ‘Fem Voluntariat, Fes Voluntariat’, vol ser un aparador de la diversitat d’experiències de tasques de voluntariat que existeixen a la ciutat de Mataró i a la vegada un espai de reconeixement vers les persones voluntàries.
A la ciutat hi ha més de 700 entitats que sumen esforços per a la cohesió social i la promoció de les persones. La campanya ‘Fem voluntariat, fes voluntariat’, enguany va del 15 de novembre al 15 de desembre. El programa d’activitats és molt divers, amb un ampli ventall de propostes on es presenta el voluntariat com una oportunitat per ampliar coneixements, capacitats i establir un compromís amb la ciutat en diversos àmbits. L’eix vertebrador d’aquesta campanya és promoure i apropar el voluntariat a la ciutadania.
El Dia Internacional del Voluntariat se celebra el 5 de desembre, i és el grup de treball d’entitats de voluntariat de la ciutat, que amb la coordinació del Punt del Voluntariat de l’Ajuntament de Mataró, han sumat esforços per consolidar aquesta campanya de sensibilització vers la tasca de ser voluntari, que ja arriba a la seva quarta edició. Les entitats que formen part del grup de treball i que han col·laborat en l’organització de la campanya són: AECC – Catalunya Contra el Càncer, Càritas Interparroquial de Mataró; Consorci per a la Normalització Lingüística; Consorci Sanitari del Maresme – Voluntariat; Creu Roja Mataró – Maresme; Fundació El Maresme; Fundació Hospital; Fundació Iluro i Fundació Lotus Blau.
La programació inclou activitats per a tots els públics com xerrades i conferències de promoció del voluntariat, recapte solidari d’aliments, activitats per a la Marató de TV3, concerts, una gimcana, hores del conte i exposicions, entre d’altres. La campanya ‘Fem voluntariat, fes voluntariat’ es podrà seguir a la xarxa amb el hashtag #VoluntariatMataró.
El dijous 28 de novembre al Casal l’Aliança, a partir de els 20 h, se celebrarà la Festa del Voluntariat, una trobada festiva que reconeix l’esforç de les persones voluntàries i on tothom hi és convidat. A més, aquest any i com a novetat, és l’emplaçament escollit per al lliurament dels Premis Fem Mataró 2022 d’estratègia de ciutat per a entitats, dotats amb 30.000 euros. Hi ha tres categories: millor iniciativa innovadora de promoció de ciutat, millor iniciativa innovadora de promoció de la sostenibilitat i millor iniciativa innovadora de promoció de la igualtat d’oportunitats per a la cohesió social i territorial. En el transcurs de la Festa del Voluntariat també es lliuraran els premis del Concurs de Fotografia a Instagram #femmataro2019 i #femvoluntariat2019, on hi ha participat més d’un centenar de fotografies. La Festa del Voluntariat és l’espai idoni perquè totes aquelles persones que tinguin interès en fer voluntariat coneguin les diferents opcions que tenen al seu abast. La celebració estarà amenitzada pel grup de dansa urbana D’oo Wap.

Carrer de Juan Sebastián Elcano, 6, 08302 Mataró, Barcelona
Cancel•lar Subscripció