Butlletí “El Batec de Càritas” nº 71

Migrants i refugiats: persones amb drets
Amb motiu del dia Mundial del Migrant i del Refugiat, Càritas Diocesana de Barcelona va participar en la Trobada Diocesana que es dugué a terme al barri de Sarrià de Barcelona. La Jornada, organitzada conjuntament amb la Delegació de la Pastoral Social de l’Arquebisbat de Barcelona, va posar en relleu la voluntat de l’Església d’acollir i acompanyar totes les persones que viuen a casa nostra: siguin com siguin i vinguin d’on vinguin (…)
· ‘No ens ho podrem perdonar’. La cap de migració, Imma Mata, analitza com ha evolucionat la Jornada Mundial del Migrant i Refugiat en 103 anys [+]
Càritas Barcelona es va adherir a la Vetlla de Pregària que van convocar els voluntaris de la Fundació Migra Studium per denunciar la deshumanització que es viu en el centre d’internament d’estrangers (…)
Aquesta mesura s’adopta perquè el temple no reuneix les condicions adients per acollir permanentment a aquestes persones (…)
L’experta en ètica aplicada va aportar diferents pautes per viure el voluntariat amb intensitat sense caure en l’heroïcitat o el paternalisme (…)
“Com era el nen Jesús?”, “Quants anys teniu?”, “Com veniu, en camells o en Ferrari?”. Aquestes són algunes de les enginyoses preguntes que els nens i nenes de Glamparetes van fer durant la visita que van rebre dels Reis de l’Orient (…)
· 06/02 Frenar l’augment de la pobresa infantil. Com protegim els més vulnerables? [+]
· 07/02 Mòdul bàsic en migració i refugi: Obra de teatre social ‘Mustafà és al replà’ [+]
· 15/02 Cicle de reflexions entorn el Voluntariat: Expulsió social i recuperació econòmica [+]
· 21/02 Mòdul bàsic en migració i refugi: Com acompanyem i acollim a Càritas les persones refugiades i les immigrades [+]
Si coneix algú a qui li pugui interessar aquest butlletí, si us plau, reenviï-li.
Si li han reenviat aquest butlletí i es vol donar d’alta, pot fer-ho aquí.
Si desitja donar-se de baixa de la seva subscripció, escrigui un correu a infocaritas@caritasbcn.org
Càritas Diocesana de Barcelona
Via Laietana, 5