Residència

TEL 937997071

residenciatorrellauder@gmail.com

Projecte RESIDÈNCIA TORRE LLAUDER

La Residència Torre Llauder és una entitat depenent de Càritas Interparroquial de Mataró, que entre els seus objectius en té un d’específicament dedicat a la Residència:

Donar suport a la Residència Torre Llauder, nascuda des de Càritas de Mataró l’any 1985 i organitzar activitats de lleure per a avis sense recursos.

A qui s’adreça el projecte

El projecte va adreçat a persones grans amb pocs recursos personals per poder fer front a una vellesa digna, a causa d’una situació econòmica precària, amb pensions baixes, que impedeixen utilitzar el recurs de les residències per a la tercera edat privades. També a persones grans sense habitatge propi o sense recolzament familiar, que aboca aquestes persones a una vellesa en solitud i sense ajuts externs.

Els trets comuns de les persones a què s’adreça el projecte són:

Persones amb mancances personals, familiars i econòmiques

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

El projecte de la Residència Torre Llauder és un projecte orientat a cobrir les necessitats materials i d’acompanyament a persones de la tercera edat, que arriben derivades de Serveis Socials a Càritas.

A part de cobrir les necessitats materials dels residents una de les prioritats és fomentar la sociabilitat d’aquestes persones, amb greus mancances de suport familiar i social.

L’estratègia que  aquest projecte proposa és impulsar accions  de cara a la inserció social de les persones de la tercera edat més vulnerables, mitjançant l’adaptació dels nostres recursos a les seves necessitats.

Els objectius a assolir per cada persona dependran de la situació inicial en què arriben a la residència, i es treballa amb els professionals de referència.

Es vol crear un espai on les persones puguin relacionar-se i obtenir les eines i els instruments necessaris per viure la última etapa vital en un ambient adequat a les seves necessitats.

OBJECTIUS

Generals:

Acollir i acompanyar persones majors de 65 anys que, per diversos motius, no poden viure sols, i/o no tenen casa o família, i, a més, no tenen accés a altres centres, facilitant-los poder millorar la seva vida quotidiana.

Afavorir l’augment de l’autonomia personal de la gent gran, perquè puguin gaudir d’una vellesa satisfactòria i digne.

Específics:

1. Atendre a persones que, per diversos motius, estan soles i en una edat en la que necessiten el suport d’altres persones.
  2. Afavorir l’augment de l’autonomia personal de la gent gran
  3. Reforçar l’autoestima
  4. Oferir un espai de relació, d’acollida, d’escolta, de trobada, on les persones puguin sentir que formen part d’un grup. Un lloc on poder crear xarxes d’autoajuda i d’amistat i on poden ser ateses de forma individual en les seves necessitats específiques.
  5. Promoure activitats lúdiques i de participació de la gent gran

ACTIVITATS

• Excursions d’un dia per a persones que els costa integrar-se en la comunitat i que desenvolupen cada cop més un sentiment d’apatia i solitud.
  • Celebracions de festes populars i aniversaris
  • Tallers a la Residència, impartits per voluntaris
  • Taller de jocs: augmenta la sociabilitat, redueix l’aïllament i soledat i ajuda a recuperar interessos i habilitats en desús o oblidades
  • Taller de música: ajuda a prevenir el deteriorament cognitiu i a mantenir les aptituds funcionals, cognitives i emocionals dels residents, al mateix temps que en defineix els interessos personals
  • Taller de gimnàstica: millora la mobilitat articular, controla el pes, redueix l’osteoporosi, ajuda a controlar la tensió arterial i les caigudes i conserva i promou la independència i autonomia física i psicològica dels residents
  • Taller d’estimulació cognitiva: preveu l’aparició i desenvolupament dels trastorns de la memòria, promou l’aprenentatge a través de l’entrenament i sobretot redueix les preocupacions que generen aquests trastorns

PLANTILLA DE TREBALLADORS

La Residència té una plantilla de 8 treballadores qualificades, que cobreixen totes les hores. La direcció tècnica l’exerceix una infermera titulada

VOLUNTARIAT

Un grup de 11 voluntaris integren la junta directiva, que s’encarrega de la gestió de la residència.

Altres 9 voluntaris col·laboren amb la junta en la gestió administrativa, en els tallers i altres tasques de recolzament.

MEMÒRIA

En els 34 anys de la Residència s’han atès 184 persones.

Procedència de nous residents any 2018:

Propi domicili 1
Trasllat d’altres residències 2

Baixes residents any 2018:

Defuncions 3

Gènere: Dels 20 avis residents a final de 2018, 5 són dones i 15 homes

Edat: El resident més jove té 68 anys i la més gran 96.

DADES ECONÒMIQUES

La Residència depèn de les aportacions d’entitats públiques i privades i de particulars i padrins

Els residents paguen 12 quotes anuals  del 80% de la pensió.

Mitjana quotes residents Cost real d’una plaça de resident
494,88€ 980,97€*

* Una part dels aliments provenen de les donacions de Càritas i Creu Roja.

Captura_de_pantalla_110920_102240_PM

Memòries

NOU ORDINADOR PER LA RESIDÈNCIA

Publicat per en abr. 6, 2021 dins Carrusel, Noticies, Torre Lauder | 0 comments