ASSOCIACIÓ RESIDÈNCIA TORRE LLAUDER

Email: residenciatorrellauder@gmail.com

Pots fer un donatiu? ES12 2100 3077 4625 0001 2273
Pots apadrinar un avi/àvia Trucar si us plau al tel. 634 354 823
(En tots els casos desgrava de l’impost de Renda)

Projecte RESIDÈNCIA TORRE LLAUDER

Motiu de la creació

L’any 1974, Càritas Interparroquial de Mataró, CIM, va patrocinar un estudi a la Fundació Jaume Bofill per saber quines eren les problemàtiques socials més greus i desateses a Mataró, una de les quals fou la manca d’atenció als ancians; Aquest resultat acompanyat de les demandes de gent gran amb serioses mancances: pobresa, abandó, salut, habitatge, etc. que rebia des del despatx del CIM l’assistent social Anna Maria Colomer, va portar a la creació de dos serveis. Un servei per a detectar els ancians que no rebien cap pensió i tramitar-los el FAS (Fons d’Assistència Social), i la creació d’una Residència.

I així es va crear l’Associació Residència Torre Llauder com a entitat jurídica autónoma de carácter civil. Un cop obtingut el permís perceptiu per part de l’Ajuntament es va poder inscriure al registre d’activitats de la Generalitat de Catalunya.

L’Associació Residència Torre Llauder és una entitat jurídica autònoma de caràcter civil i, per tant, sense dependència legal de Càritas Mataró, tot i la bona relació històrica que s’ha mantingut entre les dues entitats.

La inauguració va ser el dia 18 de juliol de 1985 amb tres residents: dues dones i un home. En aquesta inauguració hi van assistir la delegada en cap del Departament de Serveis socials de la Generalitat, la Sra. Montserrat Rey i la Sra. Isabel Botey així com també la regidora de Benestar social de l’Ajuntament de Mataró, la Sra. Anna Comas.

Destinataris

Homes i dones majors de 65 anys.
Residents a Mataró o al Maresme.
Persones autònomes en les activitats bàsiques de la vida diària.
Sense grau de dependència reconegut màxim grau I. En cas d’augment de grau essent ja resident es procedirà a la derivació a un altre recurs adequat a la seva nova situació per part de la treballadora social o d’algun referent.
Perceptors d’alguna pensió.

Actualment hi viuen 20 residents: 6 dones i 14 homes En edats entre els 65 els més joves i 91 anys.

Des de la seva creació, s’han atès a 183 usuaris.

Documents i responsables

La residència Torre Llauder, legalment constituïda, està inscrita en el Registre d’Associacions de la generalitat de Catalunya. L’any 1983 varen ser aprovats els Estatuts i es regeix per una Junta rectora formada per una presidenta, secretari, tresorer i 7 vocals. Tots els membres de la Junta rectora són voluntaris.

En un inici hi havia el compromís de les monges paüles per a portar la residència, però després van veure que no podien assumir-ho. Així, la distribució dels professionals queda amb aquesta estructura: una Directora tècnica, un Infermera tècnica sanitària, una treballadora social (cedida des de Càritas Interparroquial), una governanta i personal auxiliar de geriatria. En total, onze treballadors.

Filosofia de la institució

Oferir als residents una atenció integral, un ambient familiar i agradable en el qual es sentin estimats, valorats i respectats. I hi rebin l’escalf i la seguretat que necessiten en aquests darrers anys de la seva vida.

La vida a la residència i serveis

Els residents són atesos les 24 hores del dia. Tenen llibertat per organitzar-se segons la seva voluntat ja que són autònoms; poden entrar i sortir de casa sempre que vulguin però respectant els horaris dels àpats i de la nit, etc. També alguns fan algun servei com parar taula, ajudar a la cuina o plegar roba… Es procura que hi hagi un tarannà familiar i participatiu.

Els voluntaris

Un grup de 10 voluntaris integren la junta directiva, que s’encarrega de la gestió de la residència. Els avis gaudeixen d’activitats organitzades pels voluntaris (interrompudes aquests dos anys per la pandèmia).

Hi ha voluntariat acompanyant a les visites mèdiques, al banc o perruqueries, passeigs… segons necessitin. Altres voluntaris organitzen tallers de gimnàstica, de jocs de memòria, de manualitats i de jocs lúdics.

Diversos centres formatius han volgut oferir els seus alumnes com a voluntaris per a una tasca social: Acadèmia El Triangle, Acadèmia Casanovas, Institut Puig i Cadafalch, Escola Pia, Escoltes La Soca i voluntaris de l’Obra social de Caixabank.

L’economia

L’economia de la Residència és un dels punts preocupants. Els residents aporten un 80% de les seves pensions. Amb aquesta aportació cobreixen més o menys el 50% del seu cost (en alguns casos, menys).

Abans es rebia alguna ajuda de la Generalitat, però ja fa anys que no és el cas. Tenim una xarxa de Padrins (persones que es comprometen a pagar una part o el total del que li falta al resident per cobrir el seu cost). Aquest fet va salvar la residència a l’any 2004, en un moment molt crític. Però la situació es repeteix.

També es reben donatius anònims i ajudes en espècies (roba i menjar de supermercats, etc.) De Càritas Interparroquial de Mataró també es rep una quantitat econòmica, però sobretot rebem el seu suport moral i material sempre que ha calgut.

Pensió mes altaPensió mes baixaMitjana pensióCost real d’una plaça
905,10€337,12€601,95 €1.120,33 €

Memòries

Descarrega les memòries d’anys anteriors:

INFORME AUDITORÍA

Descarrega l’informe d’auditoría: