[Butlletí JiP] És possible una economia més respectuosa del bé comú?

Seminari digital sobre una economia més respectuosa del bé comú

El Papa Francesc ha convocat els dies 19-21 de novembre una trobada internacional, per videoconferència, de joves economistes, sota el lema The Economy of Francesco (l’economia inspirada per Sant Francesc d’Assís), amb la intenció de crear un procés que promogui una nova economia favorable al bé comú. Amb ocasió d’aquest esdeveniment i les seves trobades preparatòries locals, Justícia i Pau, la xarxa The Economy of Francesco, Fundació Joan Maragall i Cristianisme i Justícia, hem convocat conjuntament un webinar de debat sobre la crisi econòmica causada per la pandèmia i les propostes en clau de l’economia de Francesc. Aquest seminari digital tindrà lloc el dilluns 19 d’octubre i es podrà seguir per YouTube en aquesta adreça https://youtu.be/CVh7tCLsDx0.>

Assemblea 2020

El 3 d’octubre vam celebrar, per videoconferència, l’assemblea general de Justícia i Pau, que no s’havia pogut convocar al maig a causa del confinament. Si voleu saber els acords que es van
prendre, podeu llegir-ne un resum al següent post.

COVID-19: El dret a la salut en risc

El passat dilluns va tenir lloc la 1a sessió del cicle dels Dilluns dels Drets Humans, dedicada al dret a la salut en aquests temps de crisi sanitària. En l’enllaç podeu recuperar la sessió sencera. Veureu que enguany, les entitats promotores hem apostat per potenciar el seguiment telemàtic de la sessió.
18:30 Economia de Francesc: esperança en temps de pandèmia
La sessió es podrà seguir per streaming a través del nostre canal de Youtube.

19:00 COVID-19: Hem confinat els drets de la infància?
2a sessió del Cicle dels Dilluns dels DH en la qual ens qüestionarem sobre si s’està tenint prou en compte la perspectiva dels drets de la infància durant la pandèmia.

Breus
El Ple del Parlament dona llum verda a la Llei de Creació del Centre d’Empreses i Drets Humans
Des de 2014, el Grup Català d’Empresa i Drets Humans conformat per 15 entitats de dues plataformes de segon nivell, Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global i la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia, ha estat treballant perquè el Parlament de Catalunya aprovés la creació d’aquest Centre de monitoratge de l’activitat empresarial d’organitzacions que tenen vinculació amb Catalunya. Com a entitat membre d’aquest grup estem molt contents que aquesta proposta de Llei hagi estat admesa a tràmit. Trobareu més informació a l’enllaç.

El futur que volem 2 – AEMT
AETM, entitat vinculada a Justícia i Pau i que treballa per contrarestar les desigualtats d’aquest món divers i injust, ens convida a participar d’aquestes conferències debat a l’Arxiu Històric de Terrassa, del 22 d’octubre al 26 de novembre del 2020. Trobareu tota la informació a l’enllaç.

Estat d’Opinió

Josep Maria Fisa
Fratelli tutti

Laura Ribera
La Covid-19: res no ha canviat en el (mal)tracte a les persones migrades

COL·LABORA
Copyright © 2020 Justícia i Pau, All rights reserved.
Vols donar-te de baixa? Fes clic aquí.
Justícia i Pau Barcelona
C/ Roger de Llúria, 126, 3er 1a