Mans Amigues: “La societat no està preparada per entendre el sentiment de pèrdua per suïcidi”

L’Associació Mans Amigues, amb seu a Mataró, acompanya persones que han patit una pèrdua per suïcidi i treballa també per trencar l’estigma que la societat té davant aquests casos. Membres de Mans Amigues asseguren que la societat no està preparada avui per entendre el sentiment de pèrdua per suïcidi i tampoc té prou capacitat per acompanyar degudament els familiars i amics. La secretària de Mans Amigues, Andrea Millet, explica que l’associació acull persones que es trobin en aquesta situació, creen espais d’escoltar per ajudar-los i la intenció és formar grups de dol, perquè així l’ajuda és comunitària i no individual, ja que aquesta tipologia de dol té unes característiques molt diferents a l’habitual.

Segons l’associació, les estadístiques parlen d’un milió de suïcidis al món en un any, tres mil cinc-cents a l’any a Espanya i unes cinc-centes anuals a Catalunya. Dades que no són totalment certificades, perquè a vegades s’intenten amagar o es comptabilitzen de manera diferent. A més, el silenci administratiu no ajuda. La presidenta de Mans Amigues, Montse Bautista assegura que cal lluitar contra l’estigma del suïcidi i preparar a la societat.

Mans Amigues té seu a Mataró, a la Fundació Hospital, tot i que també actua a tota la comarca del Maresme.

Informa: M.Rodríguez