UNA VIDA PROMOVENT L’ACCIÓ SOCIAL

Correu adreçat a: EQUIP OPERATIU/  De: DIRECCIÓ

Benvolguts i benvolgudes,

Avui, el nostre company Josep Maria Bandera es jubila. Han estat 36 anys d’aprenentatges de vida, de constatar que les desigualtats socials no acaben, i que la denúncia profètica ha de continuar creant noves esperances.

Des de ben jove, en Josep Maria ha tingut una vinculació amb l’acció social de l’Església. Formava part de la J.O.C (Joventut Obrera Cristiana), i va connectar amb Càritas l’any 1986, com a monitor voluntari del Casal d’estiu de Torre Baró.

Entre el 1987 i 1988 va fer les pràctiques de Treball Social al despatx de Torre Baró “Ciutat Nord”, i a partir de 1988 fou contractat per Càritas. Com a treballador de l’entitat, una de les primeres tasques fou la gestió del FAS, treballant amb la gent gran que el cobrava i que vivia al barri Gòtic. Posteriorment i durant 13 anys, va estar al barri de Torre Baró, donant resposta a unes 100 famílies de manera integral.

A partir de 2007, en Josep Maria s’ubica al despatx d’Alexandre Galí, i a partir de 2017 i fins el dia d’avui al despatx del carrer Còrsega. La seva vinculació amb les parròquies sempre ha estat present, i es demostra amb el suport que va donar a l’hora d’iniciar el DISA Trinitat Roquetes o amb el treball conjunt dut a terme amb els arxiprestats d’Horta i Guinardó. Per ell, aquesta proximitat amb les Càritas Parroquials ha servit per millorar les entregues d’aliments, promoure el treball conjunt o compartir experiències amb voluntaris de parròquies i altres entitats de la zona.

Durant els darrers anys, a més de continuar acollint i acompanyant a famílies de la Zona Pastoral 2, ha promogut el projecte de Suport i l’Accés Digital, ajudant a l’obtenció de cites prèvies, prestacions socials, convocatòries d’ajuts diversos, aprenentatges bàsics de l’entorn internet, eines per la recerca de feina, etc. El projecte ha permès dues grans respostes: el suport digital i generar un espai de trobada entre persones ateses, voluntàries, i contractades.

Josep Maria, moltes gràcies per tota la teva feina per reduir les desigualtats socials a la diòcesi de Barcelona. Desitgem que puguis gaudir d’aquesta nova etapa amb la teva família i al costat dels qui més estimes.

Moltes gràcies de tot cor!

Equip Directiu

Via Laietana, 5

www.caritas.barcelona

Càritas Diocesana de Barcelona és la responsable del tractament de la informació personal. A tots els efectes previstos en el Reglament General de Protecció de Dades, el domicili està fixat a Barcelona, Via Laietana núm. 5. El Delegat de Protecció de Dades és “CIPDI tratamiento de la información, SL”. La base jurídica en la qual es fonamenta el tractament de dades personals és la relació jurídica que els interessats mantenen amb Càritas i el consentiment que es va atorgar en el seu moment. Les dades es faran servir per a prestar els serveis que demanin i per enviar informació de les activitats pròpies de Càritas. Els destinataris de la informació són persones contractades i voluntàries degudament autoritzades per la direcció i l’administració pública en l’àmbit de les seves competències. Les dades personals es conservaran mentre els interessats no demanin que se suprimeixin o cancel·lin. Els interessats poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició, limitació, portabilitat i a no estar sotmesos a decisions individuals automatitzades adreçant un escrit a l’adreça del responsable del tractament dpd@caritas.barcelona o responent aquest correu amb el text “exercici de drets” a l’assumpte. L’organisme competent per resoldre els conflictes derivats de l’aplicació d’aquest avís és l’Autoritat Espanyola de Protecció de Dades C/ Jorge Juan nº 6 de Madrid. Més informació: “https://caritas.barcelona/politica-de-privacitat/”.

Entrada similar