Un nou centre unificarà el repartiment d’aliments a Mataró

nou centre

Les obres del nou centre de repartiment d’aliments solidaris ja han començat. S’unificarà tota la distribució de menjar de Mataró en aquestes instal•lacions. El centre, amb seu al carrer Méndez Núñez, obrirà les portes el mes d’abril. Centralitzar el repartiment de menjar pels necessitats dignificarà i farà més pràctica la logística. En funció de la seva situació, les famílies tindran uns punts que s’intercanviaran pels productes que necessitin.

El nou funcionament facilitarà la gestió de Càritas i la Creu Roja. Els productes estaran exposats com si es tractés d’un supermercat. El centre oferirà producte fresc, principalment fruita i verdura. L’obra social de La Caixa ha aportat 50.000 euros.

Des de Càritas, Vilà alerta que la posada en marxa d’aquest nou centre requerirà la implicació de més voluntaris perquè la logística serà més complexa que fins ara. Quan arribi l’usuari, un voluntari l’acompanyarà a buscar els productes que necessiti.

Durant l’any les diferents entitats socials atenen a Mataró a més de 9000 persones amb situació de vulnerabilitat. Les obres tenen un cost de 69.000 euros i està finançat entre l’Ajuntament i La Caixa.