Càritas i la UB signen un conveni de col·laboració i celebren una jornada en motiu del Dia Internacional de l’Eradicació de la Pobresa

Més de 80 persones van assistir el passat divendres 17 d’octubre a la taula rodona “Eduació, economia i pobresa” que va tenir lloc al Paraninf de la Universitat de Barcelona.

Abans de la taula rodona, el rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, i Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona, van signar un conveni de col·laboració que respon a la voluntat de la UB de sensibilitzar els diferents sectors de la comunitat universitària amb la realitat social del país i del moment. El conveni estableix que les dues institucions treballaran coordinadament per dur a terme accions que serveixin per millorar la situació dels col·lectius en risc d’exclusió social atesos per Càritas, oferint, per exemple, atenció bàsica odontològica o podològica gratuïta, o amb un cost molt reduït, per a aquestes persones.

Després de la signatura del conveni va tenir lloc la taula rodona “Educació, economia i pobresa”, a l’Aula Magna. Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona, va recordar que “avui és un dia de reivindicació, com a conseqüència de la desigualtat, no podem garantir que les persones assoleixin el ple desenvolupament del projecte vital”. Per la seva banda, els dos estudiants representants de l’Observatori de la UB, Débora Garcia i Bel Avalós, van fer una aproximació als conceptes més rellevants de pobresa i els seus indicadors, i van afirmar que “el nivell d’estudis influeix de manera directe en el risc d’exclusió social”. El catedràtic d’economia Germà Bel va focalitzar la seva intervenció en l’educació primària, per la importància que aquesta etapa  té en el desenvolupament cognitiu i també en la formació universitària: “La universitat dóna oportunitats a persones que han saltat ja molts obstacles a través de beques i altres, i ho ha de seguir fent”. Finalment, Gregorio Luri, pedagog i filòsof va reflexionar sobre les diferències a nivell de llengua dels nens i nenes segons el nivell econòmic dels pares: “A Espanya el nivell econòmic no va de la mà del nivell cultural”.

Del 13 al 17 d’octubre, la galeria del Paranimf de l’Edifici Històric de la UB va acollir també una exposició, emmarcada en els 70 anys d’història de Càritas, que repassa els seus deu programes d’ajuda a través de la mirada de voluntaris i usuaris.

El mateix 17 d’octubre, es va signar un acord marc de col·laboració entre la UB, la Fundació Josep Finestres i Càritas.